Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Operació "Reset Total"
Hola,

Després de passades 24h, ara em començo a recuperar de la pallissa que em vaig donar ahir per fer un reset total al meu aquari de 450 litres. Explicava en un altre tema que, després de més d'11 anys funcionant, tenia un seriós problema de nitrats per l'acumulació d'arrels de plantes mortes en el substrat (veure Problema de nitrats). Durant l'operació vaig passar els peixos i filtres a un aquari de 154 litres que tenia buit, i que vaig omplir amb la mateixa aigua de l'aquari de 450 litres.

Aquí us deixo el relat fotogràfic de l'operació... Confusedmiley2:

11h30m: Comencem a buidar el 450 litres per omplir el 154 litres. Per fortuna, aquest segon es trobava en una planta inferior de la casa, tenia una mànega prou llarga, i la gravetat va fer la resta...

[Imagen: ty8t.jpg]

[Imagen: ik0k.jpg]

12h30m: L'aquari de 154 litres és ple i trasllado els dos filtres de l'aquari de 450 litres per mantenir la colònia de bactèries i l'aigua del 154 l en bon estat mentre dura l'operació...

[Imagen: wnw8.jpg]

12h45m: Començo a capturar i baixar els peixos, començant pels discos i després els cardenals...

[Imagen: 5079.jpg]

13h45m: Les corydores són molt difícils de caçar, doncs s'amaguen entre les plantes, una selva de cryptocorynes... Decideixo arrancar les plantes perquè no es puguin amagar. M'equivoco amb l'acció doncs, amb la que aixeco, deixo de veure les corys... :mad:

[Imagen: 5km3.jpg]

14h00m: Canvio de tàctica, i faig servir una "paret" d'escuma per arraconar a les corys en una cantonada de l'aquari després d'arrosegar l'escuma de punta a punta, a ras de grava.

[Imagen: p45n.jpg]

16h: Després de dinar, i una vegada retirada tota la grava de sílice i netejat l'aquari, el tenim llest per començar a muntar-lo de nou, començant pels cables calentadors de fons, que ja estaven a l'anterior instal·lació...

[Imagen: 9hdo.jpg]

16h15m: L'akadama l'havia garbellat prèviament per separar en dues granulometries i eliminar al màxim la pols en sec. A més, l'havia passat per aigua, per eliminar més pols. També tinc preparades les arrels vermelles, el mangrove i les noves plantes...

[Imagen: xdlb.jpg]

[Imagen: hytf.jpg]

[Imagen: iayd.jpg]

[ segueix... ]
[ continuació... ]

16h45m: Començo a posar l'akadama a l'aquari...

[Imagen: f80x.jpg]

17h15m: Poso arrels vermelles i mangrove...

[Imagen: uxn7.jpg]

18h30m: Una vegada posades les noves plantes, començo a omplir d'aigua...

[Imagen: onj3.jpg]

21h: No tenia prou recipients per emmagatzemar prou aigua d'òsmosi per omplir tot l'aquari, així que l'omplo fins 3/4 i introdueixo de nou els peixos...

[Imagen: kuf0.jpg]

21h30m: Esgotat, 10 hores després, finalitzo l'operació "RESET TOTAL"...

Quina pallissa!!!!!

I això és un vídeo d'avui de com ha quedat l'aquari, una vegada he pogut acabar d'omplir d'aigua i l'aigua s'ha aclarit després de la pols aixecada quan omplia...

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=CCOL28Zt8qQ"]Acuario amazónico de 450 litros reciÃn remodelado - YouTube[/ame]

David.
Té molt molt bona pinta! Tot i que al principi et toqui estar una mica mes a sobre crec que en general hauràs guanyat amb el canvi.

M' agraden molt els aquaris vistos a dues bandes. Potser resulta mes complicat fer el montatge de troncs i plantes però desprès es com si disfrutessis de dos aquaris depenent de la cara per on el miris

Felicitats!!
Felicidades. Supongo que estarás satisfecho del trabajo. Ha quedado de concurso. Pedazo discos que tienes!
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
La veritat és que t'ha quedat genial... llueix molt l'aquari i tal com diu el Pavon, un aquari que el pots mirar per tantes bandes encara fa més goig!!
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Vaya currada t`has fotut, Ole tu !!!
Hola,

La pallissa ha valgut la pena, t'ha quedat molt bé i als peixos sembla que els hi ha anat molt bé.

Ara a mirar com evolucionen els nitrats amb el nou plantejament.

Espero que la nova sorra no et doni problemes amb el temps, ja que tendeix a desfer-se.

Fins aviat

Salva
Quina feinada. Però veient el resultat final ha valgut la pena.
10 hores fantásticament utilitzades, quina passada d'aquari! I quina enveja la meva! Smile
Ostia quina pallissa!
Encara que el resultat s'ho val!
M'encanta

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  duresa total (GH). Barcelona-Eixample esquerra TRONERA 4 3.107 13-10-2014, 18:04
Último mensaje: ismacarv
  Con filtro con bacetrias y cambio de sustrato y agua total cuanto hay que esperar ? chevro 0 1.531 28-09-2007, 23:36
Último mensaje: chevro
  Remodelació total Mr. snake 27 9.938 07-04-2007, 17:56
Último mensaje: David

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)