Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sistema canvi aigua directe de l´aixeta.
Bon dia comanys/es!

Es sabut, que hi ha gent que introdueix l´aigua de la aixeta directa al acuari doncs els paràmetres químics d´aquesta són compatibles amb els seus habitants. Per a això s´empra un sistema de filtres amb 3 etapes:

1) Sediments 2) Carbó actiu 3) Carbó actiu i es munta un calentador en línia que adequa la temperatura del aigua. D´aquesta manera ens assegurem que l´aigua que entra al acuari està exenta de clor i de partícules. He vist a internet molts sistemes d´aquests però sempre he tingut un dubte:

Quan l´aigua passa através dels filtres de carbó actiu, el carbó deixa anar partícules en suspensió que podrien anar al acuari. He vist canviar els filtres de carbó dels equips d´òsmosis i quan posen el cartutxo nou de carbó, sempre deixen passar aigua através d´ell avans de conectar-lo definitivament. L´agua que hi passa surt negre!

En resum, la pregunta es: no seria necessari una 4ª etapa amb un filtre de partícules per eliminar les impureses que pot despendre el carbó?

Salutacions.

Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Hola,

Jo crec que si fas un canvi parcial (5-10%) i l'aquari ja té aigua de la aixeta, la pots ficar directament, ja que no afectará giare al paràmetres.

Una altre cosa es que sigui aigua osmotitzada, llavors ja la tens filtrada. Si el canvi es parcial tampoc em preocuparia gaire de la temperatura.

Fins aviat,

Salva
Salvador Borràs escribió:Hola,

Jo crec que si fas un canvi parcial (5-10%) i l'aquari ja té aigua de la aixeta, la pots ficar directament, ja que no afectará giare al paràmetres.

Una altre cosa es que sigui aigua osmotitzada, llavors ja la tens filtrada. Si el canvi es parcial tampoc em preocuparia gaire de la temperatura.

Fins aviat,

Salva

Gràcies per la teva resposta company Salvador.

La meva pregunta no anava encaminada de si cal o no cal utilizar aquest sistema. Jo el que vull saber es si cal muntar una 4ª etapa amb un filtre de partícules que pari les partícules de carbó que es poden despendre en les etapes 2 i 3.

Gràcies
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Doncs no cal si els pprefiltres son de qualitat. Pensa que després podría anar una membrana d'osmisi i la farian mal bé si deixesin anar partícules.
No. Big Grin

Bé, suposo que la pols procedent del carbó nou, és precisament per això, perquè és nou directe del procés de fabricació. Un cop feta la primera rentada, les partícules produides per la fricció del propi carbó deuen ser menyspreables a efectes pràctics.

Salutacions Confusedmiley2:
tofol escribió:No. Big Grin
Bé, suposo que la pols procedent del carbó nou, és precisament per això, perquè és nou directe del procés de fabricació. Un cop feta la primera rentada, les partícules produides per la fricció del propi carbó deuen ser menyspreables a efectes pràctics.

Efectivament, és així. Jo tinc aparell d'òsmosi i quan canvio els prefiltres, sempre els desconnecto de les membranes i deixo circular l'aigua pels pefiltres de carbó nous durant 5-10' per eliminar les partícules de carbó que es desprenen perquè el filtre és nou. Després d'aquest primer "rentat" els prefiltres de carbó ja no deixen anar partícules, i torno a connectar les membranes.
David Fernández escribió:...Després d'aquest primer "rentat" els prefiltres de carbó ja no deixen anar partícules, i torno a connectar les membranes.

En realitat no és així. El filtres impregnats amb carbó actiu SEMPRE deixen anar polseta de diversos micratges, i ja no parlem del filtre de carbó granulat (malla).

En procesos industrials es posa un quart filtre específic justament per evitar que aquesta polseta passi a la línia i a producte final.

També dir-te que el carbó actiu, un cop saturat, passa a alliberar tot el producte que ha retingut. Cal vigilar la qualitat de l'aigua obtinguda i quan puja la duresa, canviar la bateria de filtració.

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Ricard escribió:En realitat no és així. El filtres impregnats amb carbó actiu SEMPRE deixen anar polseta de diversos micratges, i ja no parlem del filtre de carbó granulat (malla).

En procesos industrials es posa un quart filtre específic justament per evitar que aquesta polseta passi a la línia i a producte final.

També dir-te que el carbó actiu, un cop saturat, passa a alliberar tot el producte que ha retingut. Cal vigilar la qualitat de l'aigua obtinguda i quan puja la duresa, canviar la bateria de filtració.

Ok, és cert que sempre deixen anar una mica de polseta. Però amb el rentat inicial t'estalvies molts problemes, ja que els primers 5 litres d'aigua que passen pel filtre segurament porten la mateixa polseta total que els següents 500 litres... És a dir, la densitat de polseta no és comparable, i per això es fa el rentat inicial. La polseta que després es va alliberant, en el cas d'un aparell d'òsmosi, queda atrapada a la membrana. En el cas del muntatge que proposa el company, aniria a parar a l'aquari, està clar. En tot cas, no crec que sigui cap problema, tenint en compte les baixes concentracions. Encara que jo no ho he provat, així que no ho puc assegurar.

I sí, els filtres de carbó s'han de canviar quan toca, està clar... En el cas d'un aparell d'òsmosi això farà allargar la vida de la membrana. En el cas del muntatge del company, evitarà que els filtres de carbó saturats deixin anar contaminants directament a l'aquari, o sigui que encara s'ha de ser més curós amb aquest tema...
Ricard escribió:En realitat no és així. El filtres impregnats amb carbó actiu SEMPRE deixen anar polseta de diversos micratges, i ja no parlem del filtre de carbó granulat (malla).

Salut!

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...ostcount=4

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...ostcount=4

Y nunca encuentro el post donde Jaume lo conto explayándose a gusto XD
Sí, clar, m'havia deixat de comentar això: com diu en Jaume, quan el carbó està saturat no passa a ser perjudicial (no deixa ANAR contaminants, però sí els deixa PASSAR) tan sols deixa de fer la seva funció. De fet, passa el mateix amb totes les resines intercanviadores d'ions: tampoc són perjudicials una vegada saturades, senzillament deixen de fer el que volem que facin, però res més...

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Refredar l'aigua amb Peltier enjordi 2 1.818 05-04-2017, 08:15
Último mensaje: Carlos Samurai
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 34.798 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Ajuda sobre sistema de filtració fcolours 4 2.782 17-03-2015, 16:30
Último mensaje: ANB001
  Control nivell aigua amb Arduino i HC-SR04 fcolours 5 3.357 12-03-2015, 21:37
Último mensaje: xaviergiralt
  osmosis i aixeta per aigua aquari gem.b 14 6.239 24-01-2015, 14:10
Último mensaje: Olivier
  em supura aigua acuari 240 litres chasis2 9 3.187 25-07-2013, 23:11
Último mensaje: chasis2
  Clor de l'aigua potable Maria Rosa 11 4.831 14-06-2013, 10:49
Último mensaje: Siderfa
  Sistema sortida INTERIOR del aigua del aquari. TRONERA 25 9.275 08-05-2013, 09:18
Último mensaje: guivet
  Filtre per acondicionar aigua TRONERA 14 5.768 23-03-2013, 00:32
Último mensaje: TRONERA
  Sistema per fer canvis d´aigua a l´aquari. TRONERA 14 5.413 18-03-2013, 19:37
Último mensaje: TRONERA

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)