Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primer Projecte (Gambari 60L)
Bon dia a tothom!

Obro aquest tema per anar posant totes les novetats referents al primer projecte que duré a terme.

De moment encara està en etapa molt embrionària. Actualment disposo de:

• Urna Beta ~60L (60x30x32)
  • Filtre Classic Eheim 2011
  • Pantalla PLL 2x24W
  • Termòstat

La idea que tinc en ment és fer una "simple" prat per on pasturin gambes (RCS), similar a un iwagumi.

Encara no tinc pensat quina/es plantes posaré per fer aquesta funció de praderia. Les que més me tiren són Eleocharis parvula o Hemianthus callitrichoides, o una barreja de les dues ja que la primera, potser és massa gran per un aquari de nomes 32cm d’alçada.

Un altre dubte que tinc és el substrat. La idea és que l’aigua sigui de l’aixeta (no tinc ni osmosis ni res) i clar, a la zona Llobregat-Ter, segur que el GH i KH està bastant pels núvols.
Per una banda crec que estarà bé per les gambes, però s’hauria de baixar una mica, no?
Havia pensat en Akadama, però he vist que baixa la duresa a nivells mínims així que no crec que sigui bona idea.
També he vist l’Amazonia Aquasoil, millor opció?

Aprofitaré i canviaré els PLLs, n’hi ha dos, un a cada costat, millor variar-los (965/954-950 per exemple) o millor que els dos siguin del mateix color (2x965)?

Perdó per la bateria de preguntes! I gràcies pel vostre temps! Prometo penjar fotos quan la cosa vagi avançant.
Si tens pensat utilitzar aigua de l' aixeta el millor es decantarse per neocaridines del color que mes t' agradi(cherries, yellow, orange...).

El aquest cas el substracte no es molt important i tot i que utilitzis akadama o ADA o similar només et baixarà la duresa del aigua durant un temps, després es saturarà i actuarà com qualsevol altre substracte.
L' unic que et diria es que fugis dels substractes de colors com la sorra negra. A vegades son tintats i juguen males pasades.

En quan a plantes, la elocharis es una bona opció (la versió mini de tropica es molt maca) i la cuba potser la canviaria per elantine hydropiper. Es una planta similar a la glossostigma amb la fulla mes petita i pel que he pogut comprovar menys exigent que la cuba amb la llum. Això si si vols que tapissin bé necessitaràs un bon aport de CO2.

En quant a llum sempre he utilitzat fluorescens de 6500 kelvins o combinats 6500 i 10.000 K

I ara no deixis d' actualitzar el projecte i il.lustrar-lo amb mooooltes fotografiesBig GrinBig Grin

Salutacions
Gràcies per la resposta.

La Eleocharis sp.
mini no la coneixia, m'està semblant la millor opció, ja que necessitaré plantes que no demanin més de 1W/L.

Aquest cap de setmana l'he dedicat a rentar tot el material i a muntar la taula sueca on anirà tot.

Pròximes actualitzacions (i ja fotos) en breu...
T'has decidit per algunas gambes ja? Si tens intenció de posar CRS ja saps, a carregar ampolles d'aigua destilada del super! jejejeje Tot i que tampoc son tants litres com per no poguer fer-ho!
Sí... com et diuen els companys, jo no em decantaria per CRS. Tiraria per unes sakures o o unes yellow, o unes orange... que també son ben maques y no tindràs (tants) problemes amb l'aigua...

Encara que la discussió està molt patent des de sempre, jo no muntaria un prat amb gambes, més que res perquè a mi el que m'agrada es disfrutar d'elles. Obviament, aquests tipus d'acuaris, amb gambes, son maquíssims així que a veure com evoluciona i ja ens ensenyaràs fotos jeje Big Grin
No no,no em complicaré la vida, RCS (Red Cherry Shrimp) Confusedmiley36: Confusedmiley36:

Neocaridinia de tota la vida
Pues yo tengo millares.. así que ya sabes.
Carpe Diem.
ajajaja

Jo al principi havia pensat que et referies a les cherries, però després he pensat que t'havies equivocat amb les sigles... que de fet era el més normal tenint en compte que aquestes sigles no s'acostumen a utilitzar en el nostre context. RCS nomès ho he vist en algunes webs de contextos nord-americans i no recordo si els alemanys les utilitzen...

Et demano disculpes per la confusió ajajajajaj

Molta sort amb el projecte... i ja saps... FOTOS, FOTOS, FOTOS jejej
He vist que parlàveu de CRS, RBS, ABS ESP Elevadunas electrico... I m'he emocionat... Jaja

Aldo, les primeres Neocaridinies que vaig tenir, van ser teves (me les vas donar un dia a l'antic local de lAAB ja fa com 4-6 anys). Ja en demanaré per aquí quan tingui l'aquari llest Wink
Pues son las mismas... misma cepa, mismo todo.

Si fueron buenas la primera vez, ahora son mejores.

Más duras, más rojas, más gambas y más todo...Big Grin
Carpe Diem.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ciclado, primer test Cesar73 20 13.108 02-08-2013, 17:36
Último mensaje: jarajojo
  nou projecte urna 300lts xivito 11 8.712 18-12-2012, 18:32
Último mensaje: xivito
  Gambari 10L fante 2 2.794 08-05-2012, 11:29
Último mensaje: Pere Sastre
  3 dies de ciclat, primer problema Damaris3 9 6.595 08-03-2012, 00:04
Último mensaje: Damaris3
  reiniciar projecte Damaris3 5 4.526 09-01-2011, 10:50
Último mensaje: Damaris3
  Projecte??? Blurp 8 6.679 07-09-2010, 12:45
Último mensaje: Blurp
  Nou muntatge - Projecte Tanganika Inside!! MIJABA 9 8.152 03-08-2010, 13:20
Último mensaje: MIJABA
  El meu primer acuari desprès dels de la infància nekolitik 12 9.256 03-07-2010, 04:35
Último mensaje: MIJABA
  Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) MIJABA 45 29.195 28-01-2010, 09:04
Último mensaje: Marc Martínez
  Fotos puesta escalares y primer dia de nado libre. Coreman 4 4.979 30-01-2009, 23:52
Último mensaje: quino69

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)