Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Descalcificador domèstic.
Bona nit companys/es!

A casa tenim calentador elèctric per l´aigua. Se m´ha fet malbé una altre vegada degut a la alta duresa de l´aigua de Bcna. Es el tercer que canvio!!! He estat donant voltes al cap i m´he plantejat muntar un descalcificador d´aigua per així preservar de la cal tots els electrodomèstics de la casa i sobretot per no haver de canviar mes el termo elèctric. Cada 5 anys l´haig de canviar doncs peta per la cal!

Ara be la pregunta: sempre us he sentit parlar dels equips d´osmosis, de com els utilitzem per reduïr la duresa de l´aigua... però mai he sentit dir res dels descalcificadors d´aigua domèstics. El principi de funcionament d´aquests aparells és el següent:

"reduce la dureza del agua por un proceso de intercambio de iones de calcio y magnesio por sodio, en este proceso se retiene el calcio y el Magnesio disuelto en ella. Esta separación se realiza mediante la resina, la cual retiene dichas partículas obteniendo así, un agua blanda."

Rebaixen la duresa de l´aigua eliminant les sals de calci i magnesi però afegeixen Sodi! (per això s´han de carregar amb sal).

A diferencia de l´equip d´osmosis, aquest sistema afegeix Sodi. Com afecta això a l´aigua dels nostres aquaris?

Perque mai es parla de descalsificadors i sempre es parla d´osmosis?

Salutacions.

Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Que jo sapigue canvien la calç per sodi. No li treuen duressa al aigua, nomes canvien el tipus de duressa. No deixen aigua apta per acuaris. Aixo només o fan els grups d'osmosis, aquets si que treuen la duressa del aigua, a costa de gastar una quantitat alta de aigua. NO depuren el 100% d'aigua que tu fas servir, sino que gasten força més. Malgrat aixó sempre surten més a compte que comprar aigua embotellada.
Els calentadors electrics son horrorosos... No pots cambiar a un de gas?
Olivier escribió:Que jo sapigue canvien la calç per sodi. No li treuen duressa al aigua, nomes canvien el tipus de duressa. No deixen aigua apta per acuaris. Aixo només o fan els grups d'osmosis, aquets si que treuen la duressa del aigua, a costa de gastar una quantitat alta de aigua. NO depuren el 100% d'aigua que tu fas servir, sino que gasten força més. Malgrat aixó sempre surten més a compte que comprar aigua embotellada.
Els calentadors electrics son horrorosos... No pots cambiar a un de gas?

Cap pis de la comunitat te Gas Natural. El constructor els va construir amb tot l´equipament elèctric.

Ningú s´ha donat d´alta del gas. Suposo que donarme d´alta jo sol, fer muntar la comesa general... deu sortir un ull de la cara i no em surtirà rentable.
Has de comprar un escalfafor envainat i afegir un filtre de silicofosfats a l'entrada de l'escalfador.

Escalfadors n'hi ha amb la resistència a l'aire i de recoberts per una protecció o envainats.
Hauries d'agafar un dels envainats, et durarà més. Tot i que amb una aigua dura, tard o d'hora s'acabarà menjant l'escalfador.

Salut!

P.D.: els descalcificadors són terriblement inefectius a més de saturar l'aigua de Na.
Nosaltres en tenim un d'industrial a l'edifici.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Ricard escribió:Has de comprar un escalfafor envainat i afegir un filtre de silicofosfats a l'entrada de l'escalfador.

Escalfadors n'hi ha amb la resistència a l'aire i de recoberts per una protecció o envainats.
Hauries d'agafar un dels envainats, et durarà més. Tot i que amb una aigua dura, tard o d'hora s'acabarà menjant l'escalfador.

Salut!

P.D.: els descalcificadors són terriblement inefectius a més de saturar l'aigua de Na.
Nosaltres en tenim un d'industrial a l'edifici.

Que vols dir amb que els descalcificadors son terriblement inefectius?
Pertant l´aigua amb concentació de Sodi no és bona pels nostres aquaris, oi?

Hauré de demanar que em fagin un by-pass per anular el descalcificador i poder obtenir aigua directa de la companya per als canvis d´aigua.
TRONERA escribió:Pertant l´aigua amb concentació de Sodi no és bona pels nostres aquaris, oi?

Hauré de demanar que em fagin un by-pass per anular el descalcificador i poder obtenir aigua directa de la companya per als canvis d´aigua.

Jo tinc descalcificador a casa, i el tinc amb by-pass. Crec que és l'habitual a l'hora d'instal·lar-los...

Com ja t'han comentat, efectivament, les resines d'un descalcificador intercanvien ions, de manera que atrapen del calci i magnesi, i deixen anar a l'aigua sodi. D'aquesta manera, s'eviten les incrustacions calcàries a canonades i a mampares de dutxa, etc. També es redueix el consum de detergent (rentadora). Però, efectivament, no és una aigua gaire adequada per aquaris: els tests de GH donen duressa baixa, però perquè s'ha substituït el calci/magnesi per sodi. El kH no el toca, doncs els carbonats de l'aigua continuen sent els mateixos.

Jo tinc, a més, un aparell d'òsmosi per generar l'aigua per l'aquari; però clar, jo tinc un amazònic i necessito aigua molt tova...
TRONERA escribió:Pertant l´aigua amb concentació de Sodi no és bona pels nostres aquaris, oi?

Hi ha països on, a les cases amb descalcificador, obliguen a tenir una aixeta directa de l'escomesa sense passar pel descalcificador. Tant de Na es fatal pels ronyons i per la gent amb hipertensió.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Descalcificador Pavel 1 1.753 05-02-2009, 14:22
Último mensaje: quino69

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)