Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Consells de població

Bones, m'agradaria llegir els vostres consells per acabar de poblar el meu acuari.

Us poso el que vull acabar tenir + el que em recomeneu vosaltres (si hi caben Wink)

- 3 Labidochromis caeruleus (1 mascle i 2 femelles)
- 6 corydoras aeneus (de moment en tinc 3)
- 2 botia payaso
- 5 borrachitos
- 12 arlequines
- 10 cardenals
- 2 caridinas
- 3 siamensis (encara no en tinc)
- 2 ancistrus (encara no en tinc)

M'agradaria possar algun cíclid més, però no sé si africà o americà i quina espècie. Es poden barrejar ciclids africans i americans? M'agraden els apistos però no sé si es comportarien bé en aquest acuari. Si és així, que tal un A.Cacatuoide?

Augmentaríeu en número algun cardumen com els borrachitos que només en tinc 5?

Tinc masses peixos? Confusedmiley4:

Marc

de quants litres estas parlant??? pk aixi a bote pronto... veig una amanida wapa wapa!!! hehe

mides??? de l'aquari eh??????[Imagen: smiley36.gif][Imagen: smiley36.gif]

La teva proposta de població és un pupurri força estrany. Barrejar cíclids del Malawi amb apistos???Wink. Les caracterísitqes de l'aigua pels apistos no té res a veure amb la dels Labidocromis, ni el seu comportament, etc. Les caridines poden ser devorades (experiència personal). A més a més, inclous peixos asiàtics, bòties i arlequins. També és important el volum de que disiposes, com diu l'Aleix. Jo de tú em decidiria amb una població més homogènea i coherent.

Salut,

Josep

El meu acuari es de 120 litres (100x30x40) i els valors que conec de l'aigua i que es mantenen sempre igual són Ph:7,5 i Kh:5-6

Si veieu que sobra alguna espècie endavant... Wink

Com be et comenta en Josep, jo de tu em centraria en una area geografica, donat que els parametres de l'aigua que necessiten les diverses especies que voldries mantenir juntes disten molt les unes de les altres. I menys encara en un 120 litres.

Si al final penses posar els A. cacatuoides, no només n'agafaria un . . . una parella minim, o millor un trio (1 mascle i 2 femelles).

Els caerulus serien els primers a buscar-li lloc, donat que provenen d'aigues completament diferents a la resta.

Una cosa es montar el tipic acuari comunitari, amb peixos d'arreu del mon, i una altra es barrejar especies tan diferents. Suposo que si treus els caerulus (o els poses en un aquari per a ells solets, encara que no sigui excessivament gran donat que tan sols son 3) i mantens la població, no hauries de tenir gaires problemes si ets força respectuós amb els canvis d'aigua, neteja, etc, i si tens un bon grapadet de plantes.

El tema dels aquaris es algo mooooooooolt personal. Hi ha qui prefereix mantenir a casa un aquari comunitari, amb una mica de tot, i n'hi ha d'altres que volem algo mes "fidel" a la natura. Va a gustos.

Tot i així, a mi no em fotis gaire cas Bookmark que jo no en tinc ni idea, que m'enrrotllo molt i no dic res . . . je, je, je . . . Wink

Gràcies Xavier,

Jo personalment, sóc dels que li agrada un mica de tot, però sempre que hi hagi una bona convivència i que els peixos no es morin per paràmetres tant diferents dels que necessiten.

Precisament els caerulus me'ls van regalar ahir, i són preciosos. Un tio de DRPEZ de Santa Coloma, els paràmetres de l'aigua els té com jo, i els tenia en plan pupurri en un acuari de 300 litres, amb escalars, boties, ... i no li paren de criar. Si algú en vol, encara en deu tenir més.

Si vull que el rei de l'acuari sigui aquest, quins peixos sobren i quins podria afegir?

Algun apisto totalment descartat per comportament o per paràmetres de l'aigua?

Gràcies !

Llavorstenint en compte que vols que el principal focus de l'aquari siguin els caeruleus, que provenen del Malawi, hauries de triar especies que puguin viure en aigues dures i alcalines . . . corydores, cardenals i ancistrus els primers que descartaria . . .

Tens una opcio mooolt bona (la que a mi personalment més m'agrada), que és montar un aquari de biotop, però no monoespecific, es a dir, tenir diverses especies de peixos, no tan sols cilcids, que provenen del mateix biotop. Amb aixó t'assegures que no hi hauràn problemes (sempre que escullis be les especies per problemes de compatibilitat) i que si el que t'agrada es la varietat, no tinguin problemes per adaptar-se a condicions i parametres de l'aigua diferents als que necessiten.

Pots combinar-los amb Synodontids del Malawi, per exemple. Pots plantar l'aquari amb vallisneria o, si vols més varietat de plantes, pots introduir anubies i microsorum . . . no se Bookmark . . . estic donant una mica pals de cec . . . a veure que n'opinen els que de debó saben . . . Wink

Per a que et facis una idea del que es mou pel llac Malawi . . .

http://www.fishbase.org/TrophicEco/FishE...?ve_code=1 2

De les especies de la llista s'aconssegueixen poques, però ja tens per donar un cop d'ull, per a que vegis que no tan sols pots posar ciclids si t'agrada la varietat Wink.
Carai... sincerament no m'agrada gaire la idea, però gràcies Xavier. Ho veig complicat i sóc un novato de collons... Ara em fa més gràcia fer un comunitari ben plantat i diversificat. Sé que això no és el que potser agradaria als experts, però per començar...

Amb els paràmetres que tinc, Ph:7,5 i Kh:5-6, no m'allunyo tant dels paràmetres d'aquests peixos, no? (segons l'atlas de DRPEZ). Els arlequins, que són els que més s'allunyarien, aguanten perfectament i ja fa temps que els tinc.

Volent fer un comunitari, d'aquest pupurri de peixos què treurieu o què es podria afegir?

Hi ha superpoblació?

Gràcies

Wink

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Consells per a Tanganika ismacarv 123 98.846 03-10-2013, 00:09
Último mensaje: ismacarv
  Consells anti algues verdes lfv 14 10.972 09-06-2010, 11:18
Último mensaje: lfv
  Comprar aquari nou, consells? Jakemate 15 13.791 28-05-2010, 20:23
Último mensaje: cristina.c
  Necesito consells urgentment!! talilla 31 21.572 22-02-2010, 11:24
Último mensaje: talilla
  Necesito consells/idees dels gurús del forum..... lluisman 6 5.973 09-10-2007, 21:00
Último mensaje: Robert Viroles

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)