Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cíclids
Bon dia!

tinc una acuari plantat de 60l i m'agradaria introduïr algún cíclid, em podeu recomenar algún que sigui fàcil per iniciar-me? també voldria saber els paràmetres en els que hauria d'estar l'aigua i si sería compatible amb 2 barbo cereza que tinc i un ancistrus.

Moltes gràcies!
A mi m'encanten els Apistogramma, sobretot els A. agassizii, que són els únics que he tingut, però són un pèl delicats.

Paràmetres crec que un pH lleugerament àcid (~6) i una duresa relativa de com a molt 10-15 GH.

Tot i així, crec que els més senzills son els A. ramirezi, corregiume si m'equivoco :S
Bones.

Els Apistogramma si no recordo malament son sensibles a nitrats alts, necessiten aigues toves i àcides.

Com a senzillots els A. cacatuoides.

Els ramirezzi no són Apistogramma TitoHarris son microgeophagus (encara hi ha força confusió, crec que es va recalificar fa no massa...).

La pregunta seria:

- Com tens l'aigua?
Salutacions,

MIJABA.
Gràcies per l'ajuda,

Ara matriz l'aigua la tinc amb Ph 8,2, Kh 6 i Gh 9. Crec que hauria de baixar una mica tots els valors, oi? Ho vull fer abans de ficar els peixos i amb cura ja que tinc 2 barbo cereza y un ancistrus...
Amb aquesta aigua podries posar algún cíclid africá, els sudamericans volen aigua àcida i amb diresa molt baixa... hi ha algunes especies de africans de petit tamany que podries posar en 60l. Aixó et permetria no haver d'estar lluitant amb l'aigua.
Ph 8.2, sense provocar-ho??
No es normal, no???

Africans, si.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
2365 escribió:Ph 8.2, sense provocar-ho??
No es normal, no???

Africans, si.

No se sí es normal o no!! jajajaja! Li fico augura de Ribes i em queden aquests valors...
2365 escribió:Ph 8.2, sense provocar-ho??
No es normal, no???

Africans, si.

Home,

Jo els aquaris que tinc amb 100% aixeta no baixen de 8 i pujen unes quantes dècimes amb els mesos.
ze474 escribió:Gràcies per l'ajuda,

Ara matriz l'aigua la tinc amb Ph 8,2, Kh 6 i Gh 9. Crec que hauria de baixar una mica tots els valors, oi? Ho vull fer abans de ficar els peixos i amb cura ja que tinc 2 barbo cereza y un ancistrus...

Jo amb aquests valors i 60cm de frontal posaria algun cíclid centreamericà que no creixi gaire, com uns cryptoheros nanoluteus o myrnae. Algun fluvial africà et toleraria els valors, però no estaria gaire a gust.

[Imagen: cryptoheros-nanolut-m.jpg]

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Compatibilitat cíclids ismacarv 1 2.430 27-11-2013, 16:40
Último mensaje: manelescalar
  Excel·lent video de cíclids africans ismacarv 1 3.186 02-08-2013, 15:10
Último mensaje: siamon
  Instal·lacions de cria de cíclids africans. MIJABA 7 6.565 09-05-2012, 01:35
Último mensaje: dboodb
  Ciclids africans Pere Sastre 3 3.848 02-11-2010, 21:27
Último mensaje: Jakemate
  Cíclids... dcassu 4 4.053 28-04-2006, 22:42
Último mensaje: David
  Algú vol Cíclids rars salvatges llista! Aleix Llovet 20 18.390 27-02-2004, 20:03
Último mensaje: Aleix Llovet

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)