Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CO2 i Ph
Bona tarda,

En el meu acuari de 60l afegeixo CO2, tinc un Kh de 6 i el poso només 8 hores, coincidin amb les hores de la llum de l'acuari. Ahir vaig mesurar el Ph al inici i final i em pasaba de 7,7 a 7,3... creieu que es normal? Gairebe no fico CO2, unes 8 gotes per minut... Potser que l'acuari es massa petit per un equip de CO2? Crec que es massa diferéncia per els peixos que vull possar.

Gràcies!
Que el ph baixi despres de la injecció de CO2 a l'aigua es normal ja que el CO2 fa baixar el ph, potser es que fiques més CO2 del que poden absorvir les teves plantes pots provar de ficar-li menys CO2 o ficar-li menys hores de CO2. Jo he vist aquaris de 60 L que amb 1 gota per minut ja en tenen prou, no se tot depen de quantes plantes tinguis i del que consumeix cada planta, jo provaria a ficarli 2-3 gotes per minut i mesura i mira si es nota el canvi i si no es nota i les plantes tiren doncs ja serà suficient.
Manel

- 250 L -marí.
- 150 L -Tanganyka
manelescalar escribió:Que el ph baixi despres de la injecció de CO2 a l'aigua es normal ja que el CO2 fa baixar el ph, potser es que fiques més CO2 del que poden absorvir les teves plantes pots provar de ficar-li menys CO2 o ficar-li menys hores de CO2. Jo he vist aquaris de 60 L que amb 1 gota per minut ja en tenen prou, no se tot depen de quantes plantes tinguis i del que consumeix cada planta, jo provaria a ficarli 2-3 gotes per minut i mesura i mira si es nota el canvi i si no es nota i les plantes tiren doncs ja serà suficient.

D'acord!! ara crec que ho entenc... llavors el Ph baixa en el moment en que les plantes no absorveixen el Co2 aportat, no? aniré probant doncs fins que el ph em quedi fixe.

Moltes gràcies!
ze474 escribió:D'acord!! ara crec que ho entenc... llavors el Ph baixa en el moment en que les plantes no absorveixen el Co2 aportat, no? aniré probant doncs fins que el ph em quedi fixe.

Moltes gràcies!

Si, es aixo, el CO2 baixa el ph, si les plantes no l'absorveixen tot pq hi ha en exces doncs el ph baixa; si l'absorveixen tot i no hi ha en ecces el ph no varia significativament. Has d trobar el punt just que no fagi variar o vari el ph al minim i que permeti un bon creixement de les plantes.
Manel

- 250 L -marí.
- 150 L -Tanganyka

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)