Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alimentació Kribensis
Bon dia,

per primer cop tinc cíclids al meu acuari i m'agradaría saber quina alimentació els hi hauria de donar, tinc una parella de Kribensis amb un petit grupet de Serpae. De moment només fa un parell de díes que els tinc i els hi estic donant menjar en escames, pero els Serpae l'acaparen gairebé tot ja que els dos Kribensis no pujan tant rápid fins a dalt...

Gràcies.
Els meus kribensis mengen de tot, peró normalment els veig més aviat per la zona del fons... jo tinc uns melanotenia i altres besties que també acaparen el menjar per la zona superior, per tant afegeixo grànuls per cíclids, tinc uns que s'enfonsen i altres que els deixo reposar amb una mica d'aigua del acuari durant 5 minuts per que s'empapin i s'enfonsin. També larva blanca, vermella i artemia, congelat y ficat de forma que arribin al fons.

El kribs són una passada, ja veuràs. Els meus ja han criat una vegada i tenien a tota la resta de veins super controlats i a distància dels petits. Ara crec que estàn cercant un bon lloc per repetir...
manutremo escribió:Els meus kribensis mengen de tot, peró normalment els veig més aviat per la zona del fons... jo tinc uns melanotenia i altres besties que també acaparen el menjar per la zona superior, per tant afegeixo grànuls per cíclids, tinc uns que s'enfonsen i altres que els deixo reposar amb una mica d'aigua del acuari durant 5 minuts per que s'empapin i s'enfonsin. També larva blanca, vermella i artemia, congelat y ficat de forma que arribin al fons.

El kribs són una passada, ja veuràs. Els meus ja han criat una vegada i tenien a tota la resta de veins super controlats i a distància dels petits. Ara crec que estàn cercant un bon lloc per repetir...

Només afegir que remullar el menjar abans de donar-lo acostuma a provocar que aquest perdi determinats nutrients que afegeix el fabricant un cop desecat, extrusionat o el sistema que empri. Millor directament a l'aquari, que encara que et sembi que els hi tiris pedres de lo dur que és el pellet, el seu sistema digestiu ja s'encarrega d'estovar-lo un cop empasat.
Tenía unos kribensis y al principio sí que estaban por el fondo, pero a la larga suben a por la comida, supongo que cuando ven que nos les llega la comida abajo se espabilan.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
ismacarv escribió:Només afegir que remullar el menjar abans de donar-lo acostuma a provocar que aquest perdi determinats nutrients que afegeix el fabricant un cop desecat, extrusionat o el sistema que empri. Millor directament a l'aquari, que encara que et sembi que els hi tiris pedres de lo dur que és el pellet, el seu sistema digestiu ja s'encarrega d'estovar-lo un cop empasat.

Doncs jo tenia entès el contrari, que és aconsellable remullar els grànuls perquè s’inflin abans que el peix se’l mengi, perquè si s’inflen quant ja estan a dintre del peix li poden provocar una oclusió intestinal. També he sentit que el grànuls poden tenir petites bombolles que poden provocar algun problema en la bufeta natatòria. A veure si algú més ha sentit alguna cosa.
Yo no doy mucha comida seca, pero cuando la doy se va directa del bote al acuario.

Y nunca he visto que la comida se hinche, la verdad.

Cierto es que no he probado todas las marcas que hay en el mercado, pero jamás he visto que la comida (especialmente la escama, porque pellets he dado pocos) aumente de volumen.

Así que...
Carpe Diem.
Ni las verás nunca hincharse, a las escamas... en cuanto a los gránulos, tampoco es que se hinchen al doble, quizás es mejor decir que se hidratan. Que no se vea a simple vista no quiere decir que no ocurra. Así que...
A mi me desorienta que algunos fabricantes no lo contraindiquen en sus publicaciones, como Sera (http://www.sera.de/es/servicio-sera/sera...eften.html i otros cargen contra ello, como NewLife Spectrum "Another common mistake by some hobbyists is to pre-soak their pellets, in the misguided belief that this will aid in digestion and prevent swelling of the pellets inside the fishes gut. This is nothing more than an urban myth created by those that simply do not understand the amount of enzymes and gastric acids that are released by most fish when they consume food. Those hard pellets turn into soft mush in a very short period of time! If a pellet food causes gastrointestinal issues in a fish, it will usually be due to the use of poorly digestible ingredients, such as excessive amounts of grains and grain by-products, not from the food swelling up inside the fish's stomach. Most importantly, when you pre-soak pellet food, you are allowing nutrients and water-soluble vitamins and minerals to leach out into the water."

Aún así me parece más plausible la segunda que la primera opción. Pero me alegro de que pienses lo contrario, así algún dia me puedes sacar de mi error si se da el caso Big Grin

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Posta Kribensis ze474 2 1.638 31-01-2015, 10:37
Último mensaje: manutremo
  Compro/busco Kribensis mascle adult. Juanjo 11 5.018 09-06-2014, 22:18
Último mensaje: albertus
  Els Kribensis també s'hi posen ismacarv 3 1.615 03-10-2013, 17:07
Último mensaje: mescolar
  Freqüència Alimentació Esclarmund 11 3.934 11-03-2013, 17:46
Último mensaje: Esclarmund
  Alimentació Macrotocinclus affinis Marc Cisa 5 2.697 27-06-2012, 20:41
Último mensaje: MIJABA
  Alimentació Otocinclus ze474 0 948 19-12-2011, 08:31
Último mensaje: ze474
  Alimentacio de caridines amb fulles d'arbres Pere Sastre 9 3.451 14-06-2011, 10:42
Último mensaje: MIJABA
  Kribensis poc llestos David 3 1.842 14-10-2005, 16:25
Último mensaje: David
  Nova posta!! Kribensis! abadosa 5 2.243 20-04-2005, 11:30
Último mensaje: Salvador Borràs

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)