Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Algues
Bona tarda,

Tinc un problema d'algues a l'acuari pero no sé com les puc combatir... els paràmetres des l'aigua de l'acuari son els següents:

Ph: 7,6
Kh: 6
Gh: 8
No2: 0
Po4: 0
No3: entre 10 i 25, el test de Sera no em surt amb un color precís.

Abono amb CO2, però molt poc, no fa variar el Ph i només durant el temps que tinc les llums. Tinc 2 pl de 24w durant 8 hores. L'abonament ho faig un cop a la setmana afegint 1,5 ml de Fluorish de Seachem.

Us deixo unes fotos...

Merci

Archivos adjuntos
.jpg   image.jpg (Tamaño: 33,72 KB / Descargas: 23)
Otra foto más para...

Archivos adjuntos
.jpg   image.jpg (Tamaño: 33,04 KB / Descargas: 24)
Y la última foto...

Archivos adjuntos
.jpg   image.jpg (Tamaño: 73,28 KB / Descargas: 23)
Yo voto por falta de PO4, con los NO3 a 10-20 deberían estar a 1-2 ppm. No pones la medida de hierro, pero algunas algas también aparecen por falta (o exceso) del mismo. Si las plantas no tienen de todos los nutrientes, no comen y lo que queda se lo comen las algas, que se ponen hermosas hermosas...
Yo voto por no abonar y/o poner algún pez que se alimente de ellas.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Por las fotos que pone el compañero, parece que el acuario esté bastante plantado, es así ze?

Si es un plantado, lo de no abonar, no sé... nitratos vas a tener siempre, con lo que a lo mejor se empeora el tema...

En cuanto a peces que se las coman, según qué sean no se las come nadie, quizás algún stiphodon o algún caracol zebra... las fotos son muy pequeñas para verlas. En todo caso un pez que se las coma no soluciona el desequilibrio que las causa, que es lo que se debe solucionar.
manutremo escribió:Por las fotos que pone el compañero, parece que el acuario esté bastante plantado, es así ze?

Si es un plantado, lo de no abonar, no sé... nitratos vas a tener siempre, con lo que a lo mejor se empeora el tema...

En cuanto a peces que se las coman, según qué sean no se las come nadie, quizás algún stiphodon o algún caracol zebra... las fotos son muy pequeñas para verlas. En todo caso un pez que se las coma no soluciona el desequilibrio que las causa, que es lo que se debe solucionar.

Sí Manu, el acuario está bastante plantado, yo después de ver los resultados de los test también me decanto por un desequilibrio entre PO4 y NO3, esta tarde cuando llegue a casa haré el test del hierro que me falto, de hecho lo abono con 1 ml de hierro semanalmente.

Para subir el PO4, venden abono? O funciona de otra forma?
Tenint aquests valors de nitrats em costa pensar que no tinguis fosfats.
Tot i que el test de sera......

No se si ho recordo be pero el flourish no es una barreja de micros tipo ferro, ....? De quants litres es l'aquari?
Si es aixi jo deixaria d'abonar al menys un temps perque el ferro en exces tambe pot ser la causa. Si el flourish es una altre cosa no em facis masa casBig Grin

Salutacions
Hola! A mi em passava semblant a tu, resumint tinc alts els fosfats... No vaig volguer ficar productes a l'aquari i com no es dolent pels peixos vaig ficar una parella de stiphodon atropurpureus, ja que els 3 ancistrus q tenia no menja en algues pincell, i tinc l'aquari impecable! Espeor q t'hagi servit!

.jpg   ImageUploadedByTapatalk1398294437.668440.jpg (Tamaño: 4,95 KB / Descargas: 15)
Wink Natalia Smile

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 3.174 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Proliferació d´algues i corrent d´aigua. TRONERA 3 3.908 07-04-2013, 20:16
Último mensaje: MIJABA
  algues blanques Damaris3 2 3.219 27-02-2013, 13:24
Último mensaje: Damaris3
  Problema amb algues. fante 18 12.647 23-01-2013, 01:43
Último mensaje: fante
  algues blanques al ciclat fante 11 8.613 26-04-2012, 16:43
Último mensaje: fante
  UV per a algues unicel·lulars xaviergiralt 4 4.356 30-03-2012, 12:34
Último mensaje: xaviergiralt
  Consells anti algues verdes lfv 14 10.611 09-06-2010, 11:18
Último mensaje: lfv
  És el torn de les algues... Astu 6 5.549 01-04-2009, 12:46
Último mensaje: ANB001
  algues blanques ? lfv 14 9.112 10-07-2008, 17:40
Último mensaje: TopGon
  algues lfv 3 3.523 20-06-2008, 19:27
Último mensaje: NaNa

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)