Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aigua tèrbola
Hola. El meu nom és David i vaig una mica perdut en això dels acuaris. Us faig una consulta per si em podeu ajudar.
Ja fa un temps que tinc un acuari petit de 54 l. amb platys, colisas, neones i algunes plantes. Fa dos setmanas que m'he canviat de pis i he aprofitat el trasllat per cambiar la decoració de l'acuari. He ficat un tronc natural i les mateixes plantes que ja tenia però ara l'aigua està tèrbola i com l'acuari té menys llum natural les plantes s'estan morint (encara que té encesa la llum artificial unes 10 hores).
M'imagino que això de l'aigua és degut al tronc però sabeu si és dolent pels peixos? Què puc fer amb el color de l'aigua i amb les plantes?
Gràcies!!
Pon unas fotos si puedes.

Qué tronco has puesto?..lo has lavado, lo has hervido?... danos más información.
Pero ya te digo que lo más seguro es por los taninos q suelen soltar estos troncos durante un tiempo.

Saludos
240 litros acuario comunitario con Discos.
91 litros acuario de engorde alevines Disco.
38 litros acuario gambario con CRS y CBS.
Davidsc escribió:Hola. El meu nom és David i vaig una mica perdut en això dels acuaris. Us faig una consulta per si em podeu ajudar.
Ja fa un temps que tinc un acuari petit de 54 l. amb platys, colisas, neones i algunes plantes. Fa dos setmanas que m'he canviat de pis i he aprofitat el trasllat per cambiar la decoració de l'acuari. He ficat un tronc natural i les mateixes plantes que ja tenia però ara l'aigua està tèrbola i com l'acuari té menys llum natural les plantes s'estan morint (encara que té encesa la llum artificial unes 10 hores).
M'imagino que això de l'aigua és degut al tronc però sabeu si és dolent pels peixos? Què puc fer amb el color de l'aigua i amb les plantes?
Gràcies!!

Hola David,

Hauries de dir també quina il·luminació tens i quant fa que la tens. També seria convenient saber quines plantes tens i si l'aigua es la mateixa que tenies o vas aprofitar per fer un canvi "massa" gran d'aigua. Com estan els peixos ¿?

Finalment, dir que a priori el color fosquet és innocu; si bé és cert que pot afectar a plantes molt exigents si la llum és justeta.

A veure que ens pots dir....

Salutacions.
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
Davidsc escribió:Fa dos setmanas que m'he canviat de pis i he aprofitat el trasllat per cambiar la decoració de l'acuari. He ficat un tronc natural i les mateixes plantes que ja tenia però ara l'aigua està tèrbola i com l'acuari té menys llum natural les plantes s'estan morint (encara que té encesa la llum artificial unes 10 hores).
Gràcies!!

Hola,

El tronc pot deixar l'aigua de color té, fosqueta. És innocu pels peixos i a molta gent li encanta l'efecte que fa per a determinats aquaris biotip. I en teoria acidifca lleugerament l'aigua.

Si és tèrbola també pot ser haver remenat el sustrat (encara que hauria de sedimentar o ser retingut pel filtre en unes hores).

Si l'aigua és tèrbola verdosa també poden ser algues a la columna d'aigua. Encara que aquestes algues unicel·lulars apareixen en aquaris on toca la llum solar directa, cosa que ara no passa dius.

I si és tèrbola blanquinosa pot ser un tema de bacteria si amb el canvi has causat un nou ciclat del tanc. Clar que si dura més de 2 o 3 dies pots descartar aquesta opció.
Efectivament, hauriem de saber "quina mena de terbolesa".

Pot ser un brou de micro_algues pel canvi de llum,

pot ser un brou bacterià per la descomposició de plantes mortes + introducció del tronc,

i pot ser una suspensió de micropartícules del substrat.

Y pot no ser terbolesa sino aigua tenyida de tanins (pel tronc) però transparent. Encara que tu has dit tèrbola.

Una foto o descripció més detallada fora una bona cosa.

Salutacions Confusedmiley2:

P.D. l'únic perill pels peixos és pel brou bacterià donat que pot arribar a consumir tot l'oxígen.
Hola. Crec que no és res de bactèries i només es la substància que deixa anar el tronc. Us paso una foto i com veureu està bastant transparent, encara que no té res a veure amb com estava abans de ficar el tronc. Quan s'apaga el fluorescent de nit i s'encèn un led que tinc, la llum d'aquest quasi ni es veu.

A més, el que us comentava de les plantes. Totes tenien moltes fulles (com la de l'esquerra) però en dos setmanes algunes s'han quedat amb nomès tres o quatre. Suposo que és per la falta de llum natural.

En quant a la il•luminació, no sé de quin tipus és (potència). És un fluorescent.

Em podeu dir si el color de l'aigua s'anirà tornant més clara amb els canvis d'aigua parcial? He vist que hi ha un producte per aclarir l'aigua. És efectiu o recomanable?
Puc fer alguna cosa per evitar que les plantes continuin perdent fulles?

Gràcies!!

Archivos adjuntos
.jpg   20140314_005751-1-1.jpg (Tamaño: 87,4 KB / Descargas: 27)
Bones...

Es possible que siguin els peixos els que es cruspeixin les fulles noves.

El fluorescent, quant fa que no el canvies... potser ja va sent hora!!! Jejejeje.

D'altra banda, el que es veu és molt maco. Les plantes semblen cryptocorina parva i jo la veig be.

Salutacions.

Pd. Amb els canvis... hauria de baixar el to groguenc
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
La correcta disposició del perlón dintre del filtre ajuda molt a retenir la majoria de partícules.

Adicionalment pots afegir carbó actiu que tant en retirarà les micropartícules que li han escapat al perlón, com els tanins que deixa anar el tronc.

A tota la superfície del tronc acostuma a crear-se una pel.lícula de "moc". L'Ancistrus sp. és el millor bitxo per a mantenir els trons nets com una patena. Confusedmiley2:
Gràcies a tots per la vostra ajuda. La meva principal preocupació era si la substància que deixa anar el tronc era dolenta per als peixos, però veig que no.

Provaré el que hem dieu i amb els canvis d'aigua suposo que s' anirà aclarint.

En quant al tronc havia pensat posar-li molsa de java. Ja veuré.

Salutacions a tots!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Aigua blanquinosa enjordi 4 3.725 02-01-2018, 11:13
Último mensaje: Carlos Samurai
  Arrel red moor i aigua cristalina TRONERA 7 6.560 28-04-2015, 09:25
  Química del aigua (conductivitat electrica i duresa) TRONERA 9 8.598 18-04-2015, 06:12
Último mensaje: TRONERA
  Bactèries i canvis d´aigua TRONERA 2 3.266 17-04-2015, 11:33
  Acondicionador aigua ze474 9 6.799 11-03-2014, 10:32
Último mensaje: ze474
  Canvis d'aigua ze474 2 3.023 01-03-2014, 14:01
Último mensaje: manutremo
  Parámetres aigua per Ramirezi ze474 8 6.089 25-02-2014, 18:21
Último mensaje: ze474
  Aigua ze474 7 7.272 03-06-2013, 10:55
Último mensaje: k_orta
  Proliferació d´algues i corrent d´aigua. TRONERA 3 3.754 07-04-2013, 20:16
Último mensaje: MIJABA
  Nitrats i aigua de l'aixeta Miquel70 6 6.057 21-02-2013, 17:28
Último mensaje: Miquel70

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)