Temas: 95
Likes Given: 0
Registro en: Jan 2013
Bona nit company!
Aquesta nit el programa de docmentals de TV3: 30 minuts, tractarà de la invasió del cargol posa. A les 21:55.
Salutacions.
Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
•
Temas: 54
Registro en: Apr 2010
Mara de Deu.
Com ho estan pasant aquesta gent.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi
[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
•
Temas: 95
Ave María Puríssima!
Quines muntanyes de cargols!
Veure-ho per creure-ho!
Algú mes ha vist el documental?
Critiquen molt al món de la aquariofília i el culpen del fenòmen.
Que en penseu de tot plegat després de veure el reportatge?
El que m´ha quedat ben clar es que es veritablement prolífec aquest cargol, que està fent molt de mal i que és imparable aquesta plaga.
Salutacions.
Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
•
Temas: 46
Qué fuerte!, tan sólo he visto el final, pero entiendo a esta gente y espero que se solucione el problema lo antes posible.
•
Temas: 26
Registro en: Jun 2010
Muy probablemente el problema no tendrá solución. Hay demasiados intereses ocultos.
•
Temas: 60
Potser no té cap base i no passa de ser un rumor, però jo havia sentit a dir que la introducció del Cargol al delta era una prova d'una multinacional per evitar els costos dels anti algues...
Prova que no els va sortir bé.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]
Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]
Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
•
Temas: 16
Registro en: Jan 2011
Hola jo no vaig veure el documental, però vaig estar durant dos anys vivint i estudiant el grau superior de producció aqüícola a Sant Carles de la Ràpita, al Delta de l'Ebre. La història més creible de les que hi han i de les que he escoltat i es la que domina més per allà baix es que la empresa BAMMA , que estava a l'Aldea, es dedicava a la distribució de peix ornamental d'aigua dolça; la qüestió està en que dins d'una piscifactoria i plantes de produccions aqüícoles que estan en contacte directe amb l'exterior (es a dir que l'aigua que llençen no va a la depuradora del poble o ciutat) han de tenir un filtre quimic (solen injectar ozo per matar-ho tot), un biologic i una bassa de laminació proporcional a l'aigua que llençen al dia. La qüestió es que aquesta empresa no tenia filtre quimic i els cargols poma que tenien no sortien de les instal·lacions com ells defensen, però es creu que els ous dels cargols si que van sortir i es van començar a propagar. De fet quan es va insinuar que aquesta empresa estava al darrere la empresa va desmantellar les instal·lacions en un cap de setmana i es van deixar tots els aquaris, canonades de pvc i piscines on tenien els kois; de fet com que es van emportar les tanques que envoltaven les instal·lacions jo tinc 2 aquaris a casa dels que va deixar l'empresa abandonats en aquell lloc. També es veritat que no se li ha obert cap expedient a l'empresa pel succeït ja que basicament l'amo d'aquella empresa es intim amic d'un dels carrecs alts del departament de medi ambient i medi natural.
Hi aqui la meva aportació viscuda, defet jo vaig participar en jornades de treure cargol poma del Delta de l'Ebre durant aquells dos anys i es un autentic invasor i una putada pel pagesos ja que es fot l'arros amb molta facilitat.
Manel
- 250 L -marí.
- 150 L -Tanganyka
•