Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Es normal el que passa amb el ciclat?
Bon dia a tothom,

Com havia comentat muntava un petit aquari de 18,75l (uns 15l nets) per les meves nebodes. L'aquari es va muntar el passat dissabte i sobre les 14:00 ja estava enllestit.

La flora que habita l'aquari es:

- Rotala rotundifolia
- Hydocotyle tripartita
- Anubia nana var. petite
- Cola de zorro (anirà fora més endavant).

Substracte: Help Advanced soil plants (3l)
Decoració: Un petit tronc curat i varies pedres d'origen volcànic.

Dia 29/03 (muntatge):

Paràmetres:

Aigüa: 50%-50% (aixeta-òsmosi)
T: 25ºC
pH: 6,5
GH: 3
KH: 2
NH2: 0
NO2: 0
NO3: 0
Llum: periode de 6 hores (14:00-20:00)

Tests de pH, GH, KH de JBL. Tests de NH2, NO2 i NO3 de Salifert

Pel procès de ciclat s'afegeixen 1 escata de menjar pulveritzada cada dia.

He estat fora de casa per feina i ahir vaig tornar així que avui em passo per veure com es troba l'aquari i em trobo amb els següent paràmetres:

Dia 02/04
T: 26ºC
pH: 6,5
GH: 3
KH: 2
NH2: 0
NO2: 0
NO3: 20

La meva pregunta és: És normal que al 5è dia de ciclat em trobi amb el NH2 i el NO2 a zero i els nitrats a 20 :eek:? Lògicament han començat a apareixer algues :mad:

En fin... les vostres opinions sempre son benvingudes i se que em fareu veure la llum Big Grin

Gràcies
Albert
Els nitrats del primer dia, els vas mesurar, o els vas pressuposar (com que era aigua nova ...)?
Pot venir en part del help que igual que el ada som bastant rics. Pero amb un parell de canvis d'aigua si no puja mes ho tens solucionat

Salutacions
tofol escribió:Els nitrats del primer dia, els vas mesurar, o els vas pressuposar (com que era aigua nova ...)?

Mesurats

Albert
pavon escribió:Pot venir en part del help que igual que el ada som bastant rics. Pero amb un parell de canvis d'aigua si no puja mes ho tens solucionat

Salutacions

Havia oblidat dir que despres de mesurar he fet un canvi d'un 30%.

Creia que Help no alterava tant paràmetres...

Gràcies.
Albert
El help altera paràmetres... Ja t'ho dic jo. Bueno, més que paràmetres, porta molts nutrients per les plantes, i de vegades, per exeple, no es porta bé amb les nostres gambetes que no suporten bé els metalls... Tot substracte arcillós no es mai inert, sempre fa alguna cosa: uns pujen el gh, altres abonen plantes, altres descontrolen tots els paràmetres perque son imitacions barates, i d'altres van de pm per les gambes... ajajajaja Hi ha de tot. I el help per les plantes va bastant bé, però es clar, en un acuari petit es normal que hi hagi un "subidón" als primers dies, pensa que es molt poca aigua.

Jo canviaria aigua i d'aqui uns dies tornaria a mesurar.

Sort!Confusedmiley2:
Vigila amb els canvis d'aigua que estas ciclant i, en principi, no hauries de fer-ne
Hola! Jo tinc un 180 litres i el vaig ciclar en 3 setmanes. Fa poc vaig ciclar un de 38 l que li vaig regalar a la meva iaia, i va ciclar 1 mes. Pel que llegit hi ha un moment en el ciclat que tots els tests et sortiran ok, pero aixo pot variar. El tenps normal de ciclar es de 3 a 4 setmanes minim. Respecte als canvis d'aigua, jo no n'he fet durant el ciclat, sempre i quan els nitrats no estiguin massa elevats (mes de 10). Espero que t'hagi ajudat. Salutacions
Wink Natalia Smile

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Sustrat nutritiu monocapa i ciclat acuari. TRONERA 3 2.983 16-06-2014, 01:05
Último mensaje: Olivier
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 4.832 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  Grafiques procés ciclat. TRONERA 4 2.908 14-06-2013, 19:10
Último mensaje: bioleg
  co2 que costa de regular, és normal? Damaris3 2 1.821 08-02-2013, 21:27
Último mensaje: Damaris3
  algues blanques al ciclat fante 11 6.180 26-04-2012, 16:43
Último mensaje: fante
  3 dies de ciclat, primer problema Damaris3 9 4.738 08-03-2012, 00:04
Último mensaje: Damaris3
  Algú es passa per l’associació avui 3-11 Francesc V. 2 2.272 04-11-2004, 00:00
Último mensaje: Francesc V.
  Algú em passa esqueixos? Jaume71 0 1.667 13-10-2004, 11:06
Último mensaje: Jaume71

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)