Temas: 10
Likes Given: 0
Registro en: Dec 2010
Hola, aquesta setmana vaig comprar peixos per ampliar la població de l'acuari, entre els peixos vaig adquirir una parella de ramireizi, un cop aclimatats vaig observar que un dels ramireizi tenia dos puntets al cap una mica sospitosos, vaig observar-lo un parell de dies i els puntets van desapareixer, així que no hem vaig preucupar mes, he marxat dos dies a fora i la sorpresa ha estat avui quan he tornat i he vist que tot el cardumen de borachitos està infectat del punt blanc:eek: la resta de peixos no en tenen (encara) estic segura que va ser el ramireizi (próxim compra un aquari de quarentena)
El cas es que he esperat a la nit per fer el tractament de l'acuari amb el llum tancat i que tot estigui a les fosques, he fet el tractament amb CONTRAICK de la marca tetra i he apujat la temperatura 1 ºC (a 27 ºc) però ara tinc un dubte, perqué a les instruccions diu la dosis per L i que en 3-4 dies ha de desapareixe, però el dubte és amb una sola aplicacióp?? he buscat per internet diu que per eliminar el punt blanc s'ha de fer 1 dia de tractament i un dia sense i repetir-ho durant 7 dies.
Algú ha fet servir aquest producte??
•
Temas: 86
Registro en: Jan 2009
La forma de tractament la condiciona el "principi actiu", que en aquest cas he pogut llegir és el "verde malaquita".
El Verde Malaquita deu ser més estable que no pas el Metronidazol p.e. i per això no s'ha de renovar la dosi.
Segueix les instruccions tan fidelment com puguis, i pensa 2 coses:
- Al calcular la dosi s'han de mesurar els "litres nets", sense comptar l'espai que ocupa el substrat, decoració ... Si no, corres el risc de sobredosificació.
- El Verde Malaquita crec que es carrega la flora bacteriana del filtre. Si és així t'ho havia de dir el prospecte.
Sort amb aquest tractament.  miley2:
•
Temas: 46
Registro en: Jan 2013
Creo que te funcionará fácilmente. Tuve un caso parecido al tuyo, alguien me dio unos peces contaminados y al cabo de unos días la plaga se extendió, actué rápidamente y con dos dosis desapareció el punto blanco.
•
Doncs el prospecte no diu res de la flora bacteriana,:mad: controlaré cada dia nitrits i nitrats per veure que tot està correcte, he tornat a baixar la temperatura a 26 ºC, crec que els peixos no estan gaire còmodes, es mouen molt per la superfície. (poder és paranoia meva, no crec que 1 ºC afecti tant)
Si renovo aigua torno a aditivar la part proporcional de producte???
la veritat és que les instruccions del producte deixen molt que desitjar.
•
Mucho de los medicamentos para los peces son para eliminar bacterias malas como una infección en la piel. Esos medicamentos no matan solo a las bacterias que causan la enfermedad, matan a todas las bacterias con lo que la colonia queda destruida. Un ejemplo es el verde de malaquita. Por lo tanto, es altamente recomendable tratar al pez enfermo en un acuario aparte o sacar del filtro la carga filtrante biológica antes de medicar en acuario general. Este punto es el más letal, puede matar a toda la colonia al mismo tiempo.
Fuente: http://www.elgoldfish.com/articulos/saubot1.html
Verifica, si et plau, que el principi actiu del teu medicament sigui el "verde malaquita". Yo ho he llegit en la descripció que feia una web comercial.
Salutacions  miley2:
•
Temas: 54
Registro en: Apr 2010
EFectivo para elpunto blanco:
-aumentar unos dias la temperatura a 31 grados. Quizas ayudar a los pces aireando un poco el agua.
-Esha 2000, de exit. Ahora no reucerdo si es el esha2000 o otro de exit. Es a base de productos naturales y no toca las bacterias en absoluto.
Espèro estes a tiempo
Un saludo
pd: has de medicar todo el acuario
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi
[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
•
Doncs efectivament porta "verde de malaquita" i mata tota la la flora bacteriana :mad:
tot l'aquari a pendre pel ....., com pot ser que el prospecte no digui res??? segons les instruccions "mata los parásitos de los peces con seguridad y desinfecta el agua) desinfecta el agua es deu referir a envia tot l'ecosistema a pendre pel sac.
Aquest matí he trobat la primera baixa, un dels borrachitos, la resta de peixos, nedant per la superfície amb aspecte poc saludable, no han volgut menjar, i aixó que els he posat larva de mosquit que els torna bojos, he fet un canvi d'aigua parcial d'urgència i sembla que han revifat una mica, demà tornaré a fer un canvi d'aigua, a veure si aguanten aquesta nit.:confused:
•
Temas: 73
Registro en: Feb 2012
Jo recordo haver eliminar punt blanc d'un grup de goldfish adults fa 4 o 5 anys amb sera costapur (que té oxalato de verde de malaquita), haver posat després carbó al filtre uns dies, haver fet canvis d'aigua petits seguits i vitaminant els peixos (encara que amb poc menjar) i posant bactèria no haver perdut cap peix ni haver tornat a passar un ciclatge del tanc. Clar que aquells peixos eren un rambos i quan es van fer com salmons els vai tenir que col·locar a un estany artificial privat
•
Les carpes són peixos extremadament resistents, no obstant són molt sensibles al punt blanc.
Tornant al "verde malaquita" he pogut llegir que els peixos d'origen amazònic són molt sensibles a aquest químic. Es veu que hi ha formulacions especials per a ells.
Crec que aquest canvi parcial ha estat ben fet.  miley2:
El verde malaquita és un químic altament resolutiu amb el punt blanc però, tot s'ha de dir, està prohibit a molts països pels seus efectes mutagènics.
Jo continuu recomanant el Metronidazol.
Salutacions
•
Temas: 9
Registro en: Oct 2013
Hola! Jo vaig agafar-ho fa un parell se mesos, i dels gairebe 40 peixos q tinc la van cascar tots els neons cardenals gairebe (8 morts) durant la medicacio. Vaig apukar l'aigua a gairebe 30 graus i vaig medicar amb punktol ultra de jbl, en acabar el tractament vaig possar al meu filtre exterior carbo per eliminar restes de medicament duran una setmana i llestos. Pero x desgracia fa cosa de 2 setmanes.... Vaig comprar peixos i tornem hi... Peor aquesta vegada m he adonat abns i els hi he medicat amb la meitat de l dosis i ja estan be. Nomes la baixa d un neo la resta: elliti, lohachatta, gossolepi, neon gold, redta de cardenal, boesemanis, praecos, uns q no se com es diuen (😁, mengen alga pincell), abcistrus... Perfectes 😎
Espero q se t recupero l aquari!
 Natalia
•
|