Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sustrat nutritiu monocapa i ciclat acuari.
Bona tarda a tots/es!

Tinc dubtes sobre com fer el ciclat del meu acuari.

Tinc una duresa aproximada de 15º alemanys de Duresa Total (GH) en l´aigua de la meva aixeta. No vull variar la química d´aquesta aigua ja que em van bé aquests paràmetres.

Com que muntaré un sustrat nutritiu monocapa, aquest em farà baixar considerablement el GH de l´aigua de la meva aixeta.

Una vegada el sustrat s´hagi saturat i el GH de l´aigua del aquari no baixi me, hauria de fer varis canvis d´aigua (aigua de la aixeta) fins que recuperi els valors inicials de la duresa del aigua de la aixeta, es a dir GH=15º.

Tinc entès que fer canvis d´aigua en el período de ciclat no es recomanable.

Aleshores que faig, canvis d´aigua fins tindre els paràmetres del aquari a 15º i una vegada els hagi obtingut començo el período de ciclat del aquari? No tinc pressa per a ficar peixos.

Aprofitant el fil per preguntar que passarà amb les cryptocorines que planti. Tinc entès que són molt susceptibles a qualsevol canvi de paràmetres del aigua del aquari.
SI el sustrat em baixa el GH i començo a fer canvis periòdics amb aigua de la aixeta amb una duresa de 15º fins a que l´acuari arribi de nou a GH=15º, que passarà amb les cryptocorines?

Apa nois, quina parrafada us he fotut!

Avia´m que em podeu dir.

Salutacions
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Tot aquest show per plantar cryptos ????
ANB001 escribió:Tot aquest show per plantar cryptos ????

Vull començar amb cryptos i alguna planta mes de pocs requeriments però també vull disposar d´un bon sustrat per anar evolucionant el plantat i si s´escau posar plantes mes complexes. Així que vull començar bé de base i posar un bon substrat.

Com respondrà aquest substrat, les cryptos y el ciclat? No ho se, no l´he utilitzat mai.

Potser sóc massa purista i m´agrada tindre-ho tot massa controlat per evitar sorpresas.

M´han parlat d´una "malaltia" de les cryptos que o es ven be una malaltia, sinó que són molt susceptibles als canvis de paràmetres del aquari i s´ha de tindre cura a que siguin estables.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Ostres no se...Jo totes les Cryptos que he tingut creixien en aigues de l'aixeta i amb sorra sense abonament ni res....
I si les deixaves eren una plaga.
Jo ciclava normal i despres ja et preocuparas del aigua.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Grava volcànica + sustrat nutritiu monocapa TRONERA 11 4.585 20-06-2014, 15:14
Último mensaje: lanchone
  Sustrato nutritivo monocapa (bajada de GH y Ph) TRONERA 7 3.340 12-06-2014, 21:16
Último mensaje: TRONERA
  Es normal el que passa amb el ciclat? fcolours 7 3.204 24-04-2014, 02:02
Último mensaje: Natalia
  Plaga a l'acuari Bombolla 5 2.072 16-04-2014, 20:05
Último mensaje: Bombolla
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 2.918 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  Grafiques procés ciclat. TRONERA 4 1.876 14-06-2013, 19:10
Último mensaje: bioleg
  Tinc l'acuari plagat d'amor... (Video) FullDeAs3s 0 984 21-05-2013, 12:56
Último mensaje: FullDeAs3s
  Nom de la especie peix acuari AAB TRONERA 2 1.542 24-02-2013, 21:33
Último mensaje: guivet
  Acuari plantat de 100 litres amb dos carassius auratus (cometa) Francesc Farré 4 1.845 10-06-2012, 00:24
Último mensaje: Francesc Farré
  algues blanques al ciclat fante 11 3.847 26-04-2012, 16:43
Último mensaje: fante

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)