Temas: 95
Likes Given: 0
Registro en: Jan 2013
Bona tarda,
El sustrat monocapa pel meu projecte (entre 40 i 50 litres) em surt per un ull de la cara.
Sabeu si es bona idea posar a sota de tot grava volcànica per estalviarme uns cms de gruix en sustrat nutritiu monocapa?
La grava volcánica es inerta, varia els paràmetres de l´aigua?
Salutacions.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
•
Temas: 26
Registro en: Jun 2010
Ratlla molt tot. Es molt abrasiva. I es mesclara tot.
Has pensat en l'akadama?
•
Temas: 15
Registro en: May 2013
16-06-2014, 15:07
(Última modificación: 16-06-2014, 15:10 por Carlos Samurai.)
Sí, jo també estava pensant en lo mateix. És a dir... Probablement el sustracte es vagi compactant paulativament i s'anirà entrevicant entre la grava des de bon començament. No sé fins quin punt (dependrà de la quantitat de substracte que utilitzis) la grava volcànica anirà apareixent a la superficie. Jo ho dubto bastant de que passi, però no sé fins quin punt és bona opció. També depen molt de la granulometria de la grava volcànica: per exemple jo he trobat grava molt fina de 4-5 mm màxim, i fins i tot menys, i podria funcionar força bé.
Per altra banda, la grava es inert, no variarà els paràmetres. Igualment, penso que potser et pot sortit tot més barat si utilitzes akadama. Pots possar granulometria més grossa a sota, y més fina a dalt. El que passa es que sempre vindrà més bruta que els susbstractes comercials. Pero per exemple, de preu, sí que varía molt. L'ultim cop vaig comprar 14 kg de granulometria normal, per uns 18 € amb enviament inclòs.
Inconvenients de la akadama:
- No és tant fosca, té un color marró tirant a vermellós. Però a mi personalment m'agrada com queda.
- Suposadament es desfà més ràpidament que els altres, però ja et dic jo que els altres també ho fan.
- Pot passar que trigui una mica més que els altres en "saturarse".
Jo l'akadama la tinc a un acuari amb una parelleta d'apistos i es maca. A més, si la granulometria es normal, i no fina, es més facil de sifonar i no emportar-te les boletes.
Per si vols mirar, la akadama de granulometría fina es diu akadama shojin.
De l'akadama l'interessant és el preu, que també es un substracte arcillós que pot contenir una reserva de nutrients, a diferència de les graves. Es que estem parlant d'un preu de la meitat o gairebé un terç que qualsevol dels comercials... I les plantes s'enganxen molt bé amb les arrels a ella.
No sé... és una opció que també pots plantejarte...
•
Carlos Samurai escribió:Sí, jo també estava pensant en lo mateix. És a dir... Probablement el sustracte es vagi compactant paulativament i s'anirà entrevicant entre la grava des de bon començament. No sé fins quin punt (dependrà de la quantitat de substracte que utilitzis) la grava volcànica anirà apareixent a la superficie. Jo ho dubto bastant de que passi, però no sé fins quin punt és bona opció. També depen molt de la granulometria de la grava volcànica: per exemple jo he trobat grava molt fina de 4-5 mm màxim, i fins i tot menys, i podria funcionar força bé.
Per altra banda, la grava es inert, no variarà els paràmetres. Igualment, penso que potser et pot sortit tot més barat si utilitzes akadama. Pots possar granulometria més grossa a sota, y més fina a dalt. El que passa es que sempre vindrà més bruta que els susbstractes comercials. Pero per exemple, de preu, sí que varía molt. L'ultim cop vaig comprar 14 kg de granulometria normal, per uns 18 € amb enviament inclòs.
Inconvenients de la akadama:
- No és tant fosca, té un color marró tirant a vermellós. Però a mi personalment m'agrada com queda.
- Suposadament es desfà més ràpidament que els altres, però ja et dic jo que els altres també ho fan.
- Pot passar que trigui una mica més que els altres en "saturarse".
Jo l'akadama la tinc a un acuari amb una parelleta d'apistos i es maca. A més, si la granulometria es normal, i no fina, es més facil de sifonar i no emportar-te les boletes.
Per si vols mirar, la akadama de granulometría fina es diu akadama shojin.
De l'akadama l'interessant és el preu, que també es un substracte arcillós que pot contenir una reserva de nutrients, a diferència de les graves. Es que estem parlant d'un preu de la meitat o gairebé un terç que qualsevol dels comercials... I les plantes s'enganxen molt bé amb les arrels a ella.
No sé... és una opció que també pots plantejarte...
La Akadama la había descartado porque necesito el sutrato de color negro.
•
Temas: 57
Registro en: Jul 2010
Si no vols que es barrregi la grava volcànica pots posarla dins de mitges o malla similar.
Fas uns saquets montes els desnivells que volguis i ho tapes amb els substracte nutritiu.
Busca grava que sigui lo mes porosa posible
Salutacions
•
lanchone escribió:![[Imagen: Mayas_zps1d952178.jpg]](http://i1114.photobucket.com/albums/k532/lanchone/Mayas_zps1d952178.jpg)
Bon sistema, m´agrada.

miley2:

miley2:

miley2:

miley2:
Quines bosses de malla de plàstic podría utilizar. M´estimo mes posar-les de plàstic que la clàssica mitja.
Salutacions
•
Temas: 44
Registro en: Aug 2011
No se, pero en los chinos encuentras de todo.
•