Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grava volcànica + sustrat nutritiu monocapa
Bona tarda,

El sustrat monocapa pel meu projecte (entre 40 i 50 litres) em surt per un ull de la cara.

Sabeu si es bona idea posar a sota de tot grava volcànica per estalviarme uns cms de gruix en sustrat nutritiu monocapa?

La grava volcánica es inerta, varia els paràmetres de l´aigua?

Salutacions.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Ratlla molt tot. Es molt abrasiva. I es mesclara tot.
Has pensat en l'akadama?
Sí, jo també estava pensant en lo mateix. És a dir... Probablement el sustracte es vagi compactant paulativament i s'anirà entrevicant entre la grava des de bon començament. No sé fins quin punt (dependrà de la quantitat de substracte que utilitzis) la grava volcànica anirà apareixent a la superficie. Jo ho dubto bastant de que passi, però no sé fins quin punt és bona opció. També depen molt de la granulometria de la grava volcànica: per exemple jo he trobat grava molt fina de 4-5 mm màxim, i fins i tot menys, i podria funcionar força bé.

Per altra banda, la grava es inert, no variarà els paràmetres. Igualment, penso que potser et pot sortit tot més barat si utilitzes akadama. Pots possar granulometria més grossa a sota, y més fina a dalt. El que passa es que sempre vindrà més bruta que els susbstractes comercials. Pero per exemple, de preu, sí que varía molt. L'ultim cop vaig comprar 14 kg de granulometria normal, per uns 18 € amb enviament inclòs.

Inconvenients de la akadama:
- No és tant fosca, té un color marró tirant a vermellós. Però a mi personalment m'agrada com queda.
- Suposadament es desfà més ràpidament que els altres, però ja et dic jo que els altres també ho fan.
- Pot passar que trigui una mica més que els altres en "saturarse".

Jo l'akadama la tinc a un acuari amb una parelleta d'apistos i es maca. A més, si la granulometria es normal, i no fina, es més facil de sifonar i no emportar-te les boletes.

Per si vols mirar, la akadama de granulometría fina es diu akadama shojin.

De l'akadama l'interessant és el preu, que també es un substracte arcillós que pot contenir una reserva de nutrients, a diferència de les graves. Es que estem parlant d'un preu de la meitat o gairebé un terç que qualsevol dels comercials... I les plantes s'enganxen molt bé amb les arrels a ella.

No sé... és una opció que també pots plantejarte...
Carlos Samurai escribió:Sí, jo també estava pensant en lo mateix. És a dir... Probablement el sustracte es vagi compactant paulativament i s'anirà entrevicant entre la grava des de bon començament. No sé fins quin punt (dependrà de la quantitat de substracte que utilitzis) la grava volcànica anirà apareixent a la superficie. Jo ho dubto bastant de que passi, però no sé fins quin punt és bona opció. També depen molt de la granulometria de la grava volcànica: per exemple jo he trobat grava molt fina de 4-5 mm màxim, i fins i tot menys, i podria funcionar força bé.

Per altra banda, la grava es inert, no variarà els paràmetres. Igualment, penso que potser et pot sortit tot més barat si utilitzes akadama. Pots possar granulometria més grossa a sota, y més fina a dalt. El que passa es que sempre vindrà més bruta que els susbstractes comercials. Pero per exemple, de preu, sí que varía molt. L'ultim cop vaig comprar 14 kg de granulometria normal, per uns 18 € amb enviament inclòs.

Inconvenients de la akadama:
- No és tant fosca, té un color marró tirant a vermellós. Però a mi personalment m'agrada com queda.
- Suposadament es desfà més ràpidament que els altres, però ja et dic jo que els altres també ho fan.
- Pot passar que trigui una mica més que els altres en "saturarse".

Jo l'akadama la tinc a un acuari amb una parelleta d'apistos i es maca. A més, si la granulometria es normal, i no fina, es més facil de sifonar i no emportar-te les boletes.

Per si vols mirar, la akadama de granulometría fina es diu akadama shojin.

De l'akadama l'interessant és el preu, que també es un substracte arcillós que pot contenir una reserva de nutrients, a diferència de les graves. Es que estem parlant d'un preu de la meitat o gairebé un terç que qualsevol dels comercials... I les plantes s'enganxen molt bé amb les arrels a ella.

No sé... és una opció que també pots plantejarte...

La Akadama la había descartado porque necesito el sutrato de color negro.
Si no vols que es barrregi la grava volcànica pots posarla dins de mitges o malla similar.
Fas uns saquets montes els desnivells que volguis i ho tapes amb els substracte nutritiu.

Busca grava que sigui lo mes porosa posible

Salutacions
i després de donar-li dos mil voltes al sustrat dels nostres aquaris ens trobem amb un tapissat perfecte com aquest

[Imagen: wBRHSjD.jpg]

Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Coño por fin encontré mis zapatillas de hacer footing. Donde estaban?Big Grin
[Imagen: Mayas_zps1d952178.jpg]
lanchone escribió:[Imagen: Mayas_zps1d952178.jpg]

Bon sistema, m´agrada. Confusedmiley2:Confusedmiley2:Confusedmiley2:Confusedmiley2:

Quines bosses de malla de plàstic podría utilizar. M´estimo mes posar-les de plàstic que la clàssica mitja.

Salutacions
No se, pero en los chinos encuentras de todo.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Sustrat nutritiu monocapa i ciclat acuari. TRONERA 3 3.301 16-06-2014, 01:05
Último mensaje: Olivier
  Sustrato nutritivo monocapa (bajada de GH y Ph) TRONERA 7 5.664 12-06-2014, 21:16
Último mensaje: TRONERA
  Canvi de grava. grolux 0 1.620 03-09-2006, 20:49
Último mensaje: grolux
  Sorra de sílice VS grava negra fina bookmark 0 1.599 27-07-2006, 11:50
Último mensaje: bookmark
  Grava Aquari Sundrack 23 11.654 25-02-2006, 03:49
Último mensaje: Carlos Naise
  Canvi de grava en acuari en curs bookmark 7 4.260 01-06-2005, 17:52
Último mensaje: Bague
  Busco/canvio GRAVA Jaume71 3 3.048 20-09-2004, 12:45
Último mensaje: Pau Riba
  Canvi de grava Pau Riba 7 5.321 26-01-2004, 01:29
Último mensaje: Marc Martínez
  Substrat nutritiu i accesoris de poda 0 424 Hace menos de 1 minuto
Último mensaje:

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)