Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eejar temperatura a 17 grados
Hola companys

He resetejat el 350 que tinc a la terrasa per goldfish

El invierno es frio.

Sabeis como se puede mantener el agua a unos 15-17 grados??? Sin, se les baja a 5 grados, y no lo aguantan bien
Los calentadores normales no tienen ese rango de temperatura.

Als goldfish els hi van be les estacionalitats

Gracies
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
2365 escribió:Hola companys

He resetejat el 350 que tinc a la terrasa per goldfish

El invierno es frio.

Sabeis como se puede mantener el agua a unos 15-17 grados??? Sin, se les baja a 5 grados, y no lo aguantan bien
Los calentadores normales no tienen ese rango de temperatura.

Als goldfish els hi van be les estacionalitats

Gracies

Si el controlador interno de los calentadores no llega a 17 grados, usa uno externo.

Los hay por ebay, también comerciales en tienda (Thermo Control de Lucky Reptile, por ejemplo) o te puedes construir uno propio con un Arduino.

Soluciones las hay Big Grin

Eso si, en verano a 17 grados no podrá ser :confused:
Salutacions,

MIJABA.
El calentador es per l'hivern, es clar.

Els calentadors normals, ara tinc un extern pero no se quan dona de temperatura mes baixa, el minim es 20 graus aprox. Però jo vull la temepratura a 15-17.
La qüestio no es arrivar a 17, es no pasar-se.

Aqui està la quastio.

Arduinos i similars. M'agrada la paraula, però quan he vist fotos de les coses que feu, hem deprimeixo del despenjat que estic d'aquestes coses. Ni hi llegeixo, paqué??? Big Grin
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Hola Jordi,

Hi ha molts calentadors que començen a 18°. Els eheim per exemple. Ajusta w/l justets i tindràs prou.

Salutacions
Tens dos opcions: o agafar un escalfador mes petit del que recomanen w/litre y calcular la temperatura que et dona. Es a dir, si l'escalfador es massa petit per aquest aquari potser has de possar-ho a 23 graus per que et possi l'aigua a 17. Ja et dic jo que els termostats d'aquests aparella son una merda...

L'altra opcio que jo et recomano es utilitzar un termostat extra. Que Amb qualsevol calentador et funcionaria, el que si que hauries de deixar-ho al minim perque tingui com dos retens de temperatura, primer el del termostat y el segon del escalfador, aixi si falla el termostat pel que sigui la temperatura no pujaria del que marca el termostat de l'escalfador.

No recordo mai el nom, i ara no tinc l'ordinador, pero si poses "thermostat aquarium a ebay" segur que els trobes. Son uns que es conecten a 220v, es molt facil de muntar, i costaven uns 8-10 euros si no recordo malament. Funcionen amb una sonda y son molt precisos. Mai m'han fallat i van molt be.
Carlos Samurai escribió:Tens dos opcions: o agafar un escalfador mes petit del que recomanen w/litre y calcular la temperatura que et dona. Es a dir, si l'escalfador es massa petit per aquest aquari potser has de possar-ho a 23 graus per que et possi l'aigua a 17. Ja et dic jo que els termostats d'aquests aparella son una merda...

Pero això suposa que estigui tota l'estona funcionant.
Primer que es una despesa de llum imortant. Segon, i sobretot això, auqests termostats, no estan preparats per estar 24 h donant canya. ho dic per experiencia.
En l'estanc hem pasa. Tinc dos de 300 w. Un que hem va costar una pasta i furula. els tipics de tub, cascan tard o dora.

I tot i així, quan fot una gelada, la temperatura arriva las 10 graus.
Es clar que es a l'exterior i dos de 300 per 1.000 L, no se li pot demanar mes.
Ara probare amb un exterior, crec que rendira mes.

EL segon que expliques, es interesant
*250 L, Malawi

Home, per mantenir a 17° un tanc a l'exterior a l'hivern pots comptar que estarà el 90% del temps zumbant
ismacarv escribió:Home, per mantenir a 17° un tanc a l'exterior a l'hivern pots comptar que estarà el 90% del temps zumbant

EL problema es que com els calentadors parteixen d'uns 20-21 graus la majoria, crec recordar, llavors si que estan 100% "zumbant".
*250 L, Malawi

Els meus la majoria son 18-28. Pero ni que fossin 15-30, la temperatura ambient molts mesos serà inferior a la que vols al tanc, pel que a 17 estara poca estona i de seguida torne'm-hi.
2365 escribió:EL segon que expliques, es interesant

Tens raó amb lo de funcionar 24h... jo també hi veig un problema en aquest sentit... Hi és que els aparells casquen abans...

Et deixó l'enllaç al termostat d'ebay.

Com veus, costa uns 10 €. I lo bo que té es que es connecta tot a 220 v. És molt fàcil. A més te varies opcions: pots calibrar la temperatura manualment si per exemple el termostat no medeix bé.

Funciona básicament entre rangs de temperatura:

Per exemple, si estableixes el mínim, que crec que eren 0,3 º C, i li poses al termostat que s'encengui quan baixí de 17 ºC, quan arriba als 16,7ºC el termostat s'encén (i també l'escalfador) fins que la sonda marca 17,3 ºC. Un cop passa això el termostat para l'escalfador fins que la temperatura baixa de nou a 16,7ºC.

Si li posses 1 ºC i que s'encengui quan baixi de 17 ºC, l'escalfador s'encendrà a 16 º C i es pararà a 18 º C. Això ho fa perque sino estaría tota l'estona encenent-se i parant-se, i perque puguis controlar els fluxos de temperatura que vulguis. Encara que sincerament, no té massa sentit tecnològicament parlant, possar un rang massa alt, perque llavors tampoc serveix de molt el termostat...

Jo, personalment, no ho posso a 1 ºC, com a molt a 0,5ºC, perquè no hi hagin oscilacions més grans d'1 º C de temperatura als acuaris.

Això del control de temperatura diferencial té un nom en electrònica que en MIJABA m'ho va dir i que ara ni m'enrecordo... Però t'ho explicava perque entenguesis el procés...

Igualment, penso com l'Isma, el termostat farà que el escalfador estigui cinc minuts parat, i cinc minuts encès... O sigui, que estarà moltes hores, igualment, encès a intervals, però encès.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Como bajar la temperatura del agua en Verano Jordi Mateo 28 22.624 20-06-2013, 13:01
Último mensaje: Carlos Samurai
  temperatura de l'aigua lfv 8 4.276 02-07-2008, 16:49
Último mensaje: Jaume71

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)