Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Snail attack"? o, qué collons està passant?
Bon dia a tothom,

Tinc un 38l amb el següent:

F L O R A:
- Eliocharis accicularis "mini"
- Rotala rotundifolia
- Alternathera reineckii
- Hydrocotyle tripartita
- Anubia nana var petite
- Molses (Fissidens i Java)

F A U N A:
- 8 Caridina multidentata
- 1 Crossocheilus siamensis
- 6-7 melanoides tuberculata
- Planorbis de polissons

Des de fa un parell de dies m'estic trobant que algunes fulles de la rotala amb forats i moltes fulles d'un petit macís de l'alternanthera, dels 2 de que tinc, completament rossegades i destrossades amb trossos esmicolats de les mateixes surant a la superficie.

Ahi vaig podar les fulles que estaven destrossades i avui torno a trobar fulles fetes caldo com si hagués passat Atila.

Avui també m'he adonat que algunes fulles de hydrocotyle (2-3, no n'he vist mes) presenten símptomes semblants d'haver estar arrosegades.

[Imagen: alt_1.jpg]

[Imagen: alt_2.jpg]

Totes les "ferides" que es veuen a les fotos han estat provocades en menys de 24h. Eres fulles sanes al 100% sense cap rastre d'haver estat atacades.

Crec que tot això està passant des de fa uns 2-3 dies màxim, fins llavors l'alternanthera estava esplèndida ja que creix a dies i no havia cap rastre del que està passant fins ara. En aquests 2-3 dies l'alternanthera ha vist que prop d'un 15% de les seves fulles han dessaparegut.

L'únic canvi que ha hagut dins de l'aquari en els últims 6 dies ha estat la introducció de les multidentata i del siamensis.

Pot haver cap polissó que fins fa 3 dies no hagi començat a a fer de les seves? La flora ha estat a l'aquari des de el primer dia de la seva posada en marxa del mateix.

Quin polissó podria estar fent aquesta escabetxina? Possible tractament?

Moltes gràcies
Albert

PD: Ahir al adonar-me del que estava passant vaig pensar que es podria donar a la manca de potasi aixi que vaig abonar uns 16ml d'una dissolució de K2SO4 de 30gr. en 500ml i que no havia parat atenció fins ahir mateix i que podria haver estat un procés de més dies. Però avui quan he fet una ullada i he vist l'escabetxina a les fulles ja he supossat que la manca de potasi no era l'origen del problema.
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
Els planorbis poden haber-ho fet.

T'ho asseguro, que fa anys que en tinc.

I m'extranya que no t'hagin tocat la Hydro.

Salutacions Confusedmiley2:
Responder
El que m'extranya es que els planorbis es van colar de polissons fa mes de 15 dies (es quan els vaig veure per primera vegada) i l'alternanthera i la rotala estaven perfectes.

Fent una inspecció de la zona m'he trobat a aquesta menjant com una boja a la zona de les fulles destrossades:

[Imagen: gamba.jpg]

De multidentata no la veig gaire... :confused: o ja estic tant obtús que ja no se que es el que veig. Va ser introuïda a l'aquari fa uns 6 dies juntament amb 7 més que si son multidentates al 100%, però aquesta... posaria la mà al foc (igual em cremo) que no ho es i s'ha colat.

Aquest matí ja havia tret de l'aquari els planorbis que m'havia trobat per si de cas, i ara mateix també he tret aquesta gamba i es troba en "quarentena".

Gràcies
Albert
Responder
Pon un caracol Helena, tengo alguno de sobra. Parece obra de un ancistrus o tal vez del Siamensis, pero los caracoles podrían ser.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Responder
k_orta escribió:Pon un caracol Helena, tengo alguno de sobra. Parece obra de un ancistrus o tal vez del Siamensis, pero los caracoles podrían ser.

El problema es que al tener melanoides y enterrarse en el sustrato y éste estar bastante poblado por la eliocharis accicularis y no poder tenerlos controlados el introducir los Helena sería casi una setencia de muerte segura al 100% de los melanoides Sad

Gràcies
Albert
Responder
El drama continua amb la Rotala i la Alternanthera. De la Rotala el 80% de les fulles estan afectades, algunes de les fulles tenen desperfectes de més del 50%. De l'Alternanthera un dels 2 macissos està afectat al 50% i de l'altre, el més gros ja es comencen a veure els efectes.

Les multidentata s'estan donant un àpat del cagar-s'hi amb les fulles afectades, tant es així que de les 8 que tinc n'hi ha 6 que ja tenen un color rosat del que han arribat a menjar de fulles destrossades i no toquen absolutament res de algues filamentoses que tinc (no tinc prou temps per podar cada dia les fulles afectades i cada vegada son més).

He hagut d'aplicar el sistema d'aigua oxigenada per fer desaparèixer les filamentoses perque a més a més els nitrats els tinc sobre 10, quasi ni arriba a 10, i els fosfats a 0,1 i ni aixi marxen amb canvis d'aigüa ni treient manualment i amb el siamensis i les multidentata (menys ara que s'atipen amb les fulles destrossades).

He tret els planorbis que havia trobat manualment (4), i durant més de 12 hores vaig deixar una stick de menjar caçolà per a gambes per aconseguir caçarlos (ni es van acostar a l'stick els fills de p**a, i dono fe que els torna boig als planorbis).

De continuar la cosa fins ara no li dono de vida més de 10 dies a l'Alternanthera petita Sad, i no més d'un mes a l'altre macís. A la Rotala ja la dono per perduda tal i com està ara Sad.

Alguna idea o inspiració divina que pugui ajudar a solucionar semejante entuerto?

Si haig de posar un Helena, el possaré intentant salvar els melanoides que pugui.

Gràcies.
Albert
Responder
Si quieres unos helena, te los puedo pasar. Intenta aislar la planta en un apartado sin peces ni gambas.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Responder
Si tenen menjar no les podràs atrapar fàcilment... ni a planorbis ni multidentata, perquè estan tipes de menjar. De totes formes, jo no penso que siguin els cargols (només), penso que son les gambes les que estan fent més destrossa. Jo intentaria atrapar-les... Això que les gambes mengen algues... és clar, si només tenen algues, però si no ja et dic jo que els hi encanten les plantes. I això d'eliminar les algues... no sé jo... A més de lo molt filles de p. que son aquestes gambes... Y als cargols les plantes flotants els hi encanten... tot son problemes...
No sé, jo, sincerament, si vols tindre un aquari bonic de plantes intentaria retirar tant les gambes com els planorbis. Si no els trobes i no van a alimentar-se... hi han altres opcions per desfer-te d'ells, pero no crec que exterminar-los sigui una bona opció.

Proba primer a tirar larva de mosquit, un tros de peix o un tros de musclo, o alguna cosa que tingui molta proteïna animal, per tal de que hi vagin a menjar i les pugui atraure més que no pas les plantes... No sé si funcionarà, però prova de variar la dieta per tal de que apareixin i les puguis capturar.

També pots provar amb espirulina en pols. Posa-la sobre una tapa o un pot/got de vidre perque no es fiqui la espirulina entre la sorra. Per ficar-la a mi un bon mètode perquè no s'escampi es ficar-la a un got d'aigua, remenar, deixar decantar i agafar l'espirulina decantada amb una pipeta i dipositar-la sobre el got o pot de vidre cuidadosament. Si no ho fas així la espirulina s'escamparà per l'aquari i no aniràn a allà on vols.. Les gambes es tornen boges amb l'espirulina...

A veure si tens sort! Wink
Responder
Després de passar-me inmòbil devant l'aquari una bona estona he pogut comprovar com son les filles de p**a de les multidentata les que m'estàn destrossant l'alternanthera i la rotala :mad:. I mira que tenen menjar.... pero li han agafat el "gustito" a les plantes vermelles que tinc...

Ja he possat un anunci a la secció corresponent per desfer-me d'elles Rolleyes Regalo caridines multidentata.

Gràcies
Albert
Responder
Carles, gràcies pels teus consells, ja havia probat uns quants dels que dius, pero he hagut de fer caça pura i dura, les ties no queien als paranys ni a la de tres (me han tocao las listas :p)... Ja he decidit que el millor per les 3 parts implicades (plantes, gambes i jo) es que agafem camins diferents a la nostra vida Big Grin

Gràcies
Albert
Responder

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}