Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Femella macmasteri agressiva
Bon dia,

Deu fer 5 mesos, vaig posar en el meu aquari de 100l una parella de macmasteri i el mascle va morir. Com que vaig llegir que eren polígams, vaig comprar un nou mascle i una nova femella (ara farà un mes). Des d'aleshores (bé,no recordo si abans també), la femella antiga està molt groga i l'altra s'ha quedat un color gris rosat.

El cas és que la femella macmasteri assetja molt l'altra femella (normal, crec), però també el mascle, que, al seu torn, també assetja la femella nova però intenta, sense èxit, festejar la més groga. He provat d'afegir més amagatalls, posar l'aigua més tova, donar-los més menjar congelat... I res. Sí que és veritat que la femella es va deixar festejar una estona un dia després de donar-los menjar congelat, però ha estat l'únic moment.

He llegit que això pot passar quan tenen una posta a defensar, però no crec que sigui el cas perquè això ja dura molt i, a més, no sembla que la femella estigui protegint cap territori en concret.

Alguna idea?Confusedmiley4:
100l en transició a cíclids nans: 1 labeo bicolor, 3 neons, 1 ventosa, 3 apistogramma macmasteri i incomptables gambes.

200l en muntatge: 4 l.caeruleus, 2 duboisi, 2 lifalili, 1 nyererei, 2 brichardi, 2 aulonocara red dragon, 2 dickfeldi, 2 demasoni, 1 venustus i 1 mplungu.
Yo intentaría deshacerme de algún pez, aunque no entiendo mucho de estos peces, tal vez haya en el foro alguien que te pueda ayudar de una forma más constructiva.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Haha! Merci! Confusedmiley4: Vols dir que està superpoblat? Totes les espècies són molt tranquil·les...

No sé si les femelles apistogrammes són, d'alguna manera, monògames. Vaja, que no estiguu rebutjant el mascle actual "perquè ja tenia un mascle"...

Ah! Per cert, ara sí que defensa un territori, però ample, no una cova on hagi de posar-hi cap ou...
100l en transició a cíclids nans: 1 labeo bicolor, 3 neons, 1 ventosa, 3 apistogramma macmasteri i incomptables gambes.

200l en muntatge: 4 l.caeruleus, 2 duboisi, 2 lifalili, 1 nyererei, 2 brichardi, 2 aulonocara red dragon, 2 dickfeldi, 2 demasoni, 1 venustus i 1 mplungu.
Hola, per la meva experiència 100L és massa poc per tenir dues femelles d'apistos. Una parella ben avinguda la pots tenir en 40L, però un trio necessitarà més d'un metre de lineal d'aquari.
Haha! Quin domini! Però en les fitxes d'apistos sempre et diuen que hi posis dues femelles perquè són polígams... Entenc que, sinó, passa com amb els guppys, que el mascle estressa la femella, no? :confused:

Aviam escribió:Haha! Quin domini! Però en les fitxes d'apistos sempre et diuen que hi posis dues femelles perquè són polígams... Entenc que, sinó, passa com amb els guppys, que el mascle estressa la femella, no? :confused:
Jo entenc que són polígams amb prou espai. I lo d'estressar va a torns, que un cop possen ous, la femella fústia al mascle de valent. Per això per tenir-los en 40L necessites un segon tanc on poder enviar-los de vacances quan toqui...
Confusedmiley20:Confusedmiley20: haha! Ok! I donat que ara tinc aquest trio (em sabria greu desfer-me d'algun apisto), què em recomanes? Provo de moure les branques/roques..? Provo d'afegir-hi plantes..? Ho dic per si la femella antiga es creu "ama i senyora" de l'aquari perquè estava primer.

No sé si tens més habitants a l'aquari. Pots provar a posar un cardumen de tetras resistents i actius per a que els apistos tinguin més a qui empaitar i es difumini una mica l'atenció. Moure la decoració també pot funcionar, encara que a vegades suposa deixar el tanc més lleig
Sí, hi tinc més peixos, neons, de fet (ho pots veure a la firma) però no els fa ni cas. Ja mouré els objectes de dins. De fet, ja havia de redissenyar l'aquari...Confusedmiley2:

Hola Aviam,

Moltes vegades, quan als llibres o fonts d'informació es refereixen a una espècie polígama, es refereix al comportament en llibertat, però un aquari és diferent. Les espècies polígames acostumen a tindre territoris, on el mascle que en aquests casos acostuma a ser més gran que ls femelles, defensa el territori davant d'altres possibles mascles.

En un aquari, a menys que tinguem un 1.000 litres, això no ho podem observar, pensa que estem forçant a viure a uns animals en un espai limitat, on si es forma un territori (segons l'esècie pot ser major o menor) pot ser que tot aquest territori sigui tot el teu 100 litres. Un altre factor és que no per ser polígams les femelles del grup s'han de portar bé. Aquest comportament agresiu s'accentúa més en un aquari, que no a un riu o un llac. En resum, hi ha jerarquíes a dins del grup, un mascle dominant, una femella dominant, i les altres femelles o en el teu cas, l'altre femella.

Tens dos opcions, o deixar-ho com ho tens ara sempre i quan la femella acosada no deixi de menjar o perilli la seva vida, o bé quedar-te amb una sola parella.

Salutacions.

Albert

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Femella betta fent niu?? gem.b 3 3.177 26-06-2012, 12:24
Último mensaje: gem.b
  Femella Halfmoon marcvives 2 2.569 09-04-2009, 18:00
Último mensaje: pele

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)