Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drop cheker CO2
Hola companys/es!

Tinc entès que per a que rutlli aquest invent, s´ha de posar unes gotes de reactiu en una aigua amb un KH=4.

Es del tot cert això? En cas afirmatíu com podríem fer un aigua amb KH=4?

Em sembla que hi ha botigues que també la tenen, oi?

Salutacions
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Correcte, a les tendes tenen el líquid preparat, jo utilitzo el de JBL però també l'he vist de Blau. El preu és d'uns 10 euros i dura molt temps.

Si no, pots utilitzar aigua osmotizada i afegir qualsevol aditiu per pujar el kh, tipus Sera, Seachem, etc. Després necessites el reactiu, que és blau de bromotimol...

En la meva opinió, per la quantitat que necessites (20-30 gotes), et surt més a compte preparat.
Et posso com la fabrico jo (no li diguis a ningú que és un secret molt ben amagat Big Grin)

- Agafes 6 grams de bicarbonat sódic i els dissols en 1 litre d'aigua destilada. Agita'l molt i molt.
- Agafes 10ml d'aquesta dissolució i la tornes a dissoldre en 500ml d'aigua destilada.

I voilà, ja tens la solució de 4 KH.

Fàcil, oi? Big Grin

Gràcies.
Albert
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.
Hola:

Aquí tens un article on explica com fabricar la dissolució.

http://www.nascapers.es/index.php/articu...ecker.html

És quasi exactament igual al que et diu l'Albert únicament que la dissolució final és fa sobre 490 ml en lloc de 500 ml. ja que aquests 490 ml més els 10ml de la dissolució mare fan en total els 500 ml.

Una salutació
Es la mateixa fórmula magistral, m'he oblidat de posar aquest pas :mad:

Gràcies
Albert
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.
Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:Confusedmiley20:
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)