Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Punt blanc
Hola a tothom,

Fa uns 10 dies que a un dels meus apistos li va sortir una mica de punt blanc. Altres vegades, ho he solucionat amb alguns canvis d'aigua i, si no n'hi havia prou, baktopur. Aquesta vegada, he fet canvis d'aigua (potser massa petits, perquè tinc molta pèrdua d'aigua i omplo més que treure..) i hi he posat l'antibiòtic dues vegades a dies alterns, però res de res. És més, avui en té bastant més.

Paràmetres: NO3 10, pH 7, GH 5, KH 7, Tº 26+/-2

Algun consell??
100l en transició a cíclids nans: 1 labeo bicolor, 3 neons, 1 ventosa, 3 apistogramma macmasteri i incomptables gambes.

200l en muntatge: 4 l.caeruleus, 2 duboisi, 2 lifalili, 1 nyererei, 2 brichardi, 2 aulonocara red dragon, 2 dickfeldi, 2 demasoni, 1 venustus i 1 mplungu.
Si utilitzes el buscador d'aquest foro amb aquest mateix literal punt blanc

trobaràs molta informació:
p.e. http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...ght=Flagyl

Bàsicament:

- Quasi totes les marques comercials tenen el seu específic contra aquest paràsit però ull, per lo que es veu els peixos amazònics són especialment sensibles al "verde malaquita" que incorporen alguns d'aquests específics. Fer-ho notar a la botiga.

- Metronidazol. Confusedmiley2:

Si treballes ràpid i amb precisió, te'n sortiràs.

Sort.

P.D. et recomano que llegueixis lo que et surti al buscador. El punt blanc no es cura amb canvis d'aigua.
Hola
Jo et recomano pujar la temperatura i exit de esha. Va be i no afecta a la colonia bacteriana.

Sort
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
jo tambe e fet servir el metode de pujar la temperatura i va de maravella.
Pujar la temperatura no fa més que accelerar el cicle del paràsit. No el mata. Ajuda a l'acció dels fàrmacs.

Els canvis d'aigua evacuen part dels paràsits en fase lliure, res més.

Cap de les dues coses mata/elimina el paràsit Icthyophthirius. I si no s'elimina, encara que els peixos semblin millorar, tard o d'hora reapareixerà. Confusedmiley2:

S'ha de tractar els peixos, el propi tanc i tot lo que hi havia dintre.

Si es fa ben fet el bitxo no tornarà a reaparèixer.

Recomano lectura del següent enllaç http://www.alaquairum.net/enfermedad_del...blanco.htm
Confusedmiley20: Gràcies a tots pels consells, potser l'apisto va agafar punt blanc fa 10 dies per la baixada de temperatures. Provaré de fer una mica del que dieu cadascun:
De moment, he apujat la temperatura, demà faré un canvi d'un 25% i hi posaré esha exit. Dic aquest perquè sembla més específic pel que diu l'usuari 2365 i no em vull carregar les gambes...

Estic pensant que potser ha influït en la propagació el fet que fa temps que hi vaig plantar una mena de gespeta que, cada dos per tres, em tapona el filtre i l'aigua no s'oxigena prou...
100l en transició a cíclids nans: 1 labeo bicolor, 3 neons, 1 ventosa, 3 apistogramma macmasteri i incomptables gambes.

200l en muntatge: 4 l.caeruleus, 2 duboisi, 2 lifalili, 1 nyererei, 2 brichardi, 2 aulonocara red dragon, 2 dickfeldi, 2 demasoni, 1 venustus i 1 mplungu.
Hola

Baktopur es el producte de sera per tractar malalties bacterianas, per punt blanc el producte de aquesta marca es costapur.
Sera Costapur, mano de santo...

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  PUNT BLANC marbelis 1 2.183 12-12-2017, 21:36
Último mensaje: fcolours
  punt blanc marquilles 13 10.919 26-04-2014, 00:14
Último mensaje: marquilles
  punt blanc gem.b 13 10.732 13-12-2012, 14:44
Último mensaje: ismacarv
  Punt blanc... Marc Cisa 14 11.789 05-08-2012, 23:18
Último mensaje: tofol
  Punt Blanc hector28bcn 10 9.580 24-06-2011, 19:35
Último mensaje: karavanseray
  Tel blanc Astu 9 8.029 05-05-2010, 20:09
Último mensaje: Pere Sastre
  Es punt blanc, o.................. Mons 0 2.074 04-03-2009, 00:17
Último mensaje: Mons
  punt blanc Damaris3 10 9.809 18-02-2009, 09:29
Último mensaje: Damaris3
  Punt blanc... que s'ha convertit en NEGRE... calatrons 1 2.878 14-02-2008, 01:36
Último mensaje: albertus
  Ull blanc < platty > jvinast 10 9.212 28-03-2007, 08:26
Último mensaje: Marcos Flores

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)