Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Placa PWM leds
Us deixo l'esquema i el fitxer per si voleu fabricar la vostra petita placa de "dimeado" de leds. Us poso el fitxer "source" que està fet amb el senzillíssim PCB Wizard per a que al que li pugui interessar no hagi de començar des de zero i el pogueu modificar com volgueu.

Es una petita placa que a mi em servirà per a una làmpara led de 10 canals. Al circuit comprovareu que a la base hi ha les conexions per conectar els pins PWM a l'Arduino (fins a 10). La placa té la particularitat que porta 9 microswitches de 2 posicions que ens servirà per a que els canals 2 al 10 puguin fer servir la mateixa senyal PWM que el seu respectiu canal anterior. M'explico:

Si al canal 2 volem fer servir la mateixa senyal PWM que al canal 1 nomès cal que el microswitch sigui a la posició de l'esquerra (esclau) i a l'entrada PWM de la placa fem servir només l'entrada núm. 1 en comptes de fer servir l'1 i la 2.
Si volem que el canal 3-4-5 tinguin la mateixa senyal PWM que el canal 2 el microsiwtch d'aquest 3 canals haurien de ser en la posició esclau (esquerra) i el canal 2 en la posició "normal" (dreta), i així segons les nostres necessitats.

L'únic canal que sempre treballa com a "normal" es el canal 1, que no en té de microswitch (evidenment).

Jo n'he fet servit 10 canals pero es pot ampliar i reduïr segons les vostres necessitats només modificant el fitxer de PCB Wizard.

Se que és una tonteria de placa PCB pero potser a algú li serveix com a base a per als seus petits bricolatges.

[Imagen: pcb-pwm-1.png]

[Imagen: pcb-pwm-2.png]

[Imagen: pcb-pwm-3.png]

Aquí els treus fitxers anterior i el fitxer "fuente" per al programa PCB Wizard: fitxers

BON NADAL a tothom!!

Gràcies
Albert

Afegit:

Vaig oblidarme de posar el components necessaris, així que són aquests:

Per cada canal que volem tenir necessiten un mosfet IRFZ44N, 1 resistència de 10K i una d'1K i 1 microswitch de 2 posicions per a cada canal si en fem servir 2 o més canals.

1 Barra de conectors mascles de tant conectors com a canals volem tindre per a les conexions PWM.

Conexions Terminal Screw de 2 entrades, tantes com a canals leds tindrem.

1 Terminal Screw de 3 entrades que és el que servirà per a l'alimentació i la conexió GND a Arduino.

Jo, particularment, en la meva placa faig servir conectors femelles que són els que van soldats a la placa (rodons per a les resistències i "quadrats" pels mosfets, perquè d'aquesta manera i cap element es fa malbé el puc treure sense problemes i no haver de desoldar el component de la placa. No es més feina que si soldessim els components directament a placa perqué haurem de soldar el mateix número de patilles.

PD: Segur que el circuit no és el millor del món així que serà benvingut qualsevol comentari per a millorar-lo o treure-li els defectes que pugui tenir (que segur que són uns quants)
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.
Bona tarda Albert.

Gràcies per compartir el teu treball.

Tinc ganes de veure la pantalla muntada, amb aquest disseny en metacrilat.

Quin amperaje per canal calcules pot acceptar la placa?

Adeu
Hola Javier, gràcies a les teves preguntes he vist que havia penjat uns fitxers incorrectes :eek:. Ja he penjat el correctes, amb les pistes adients per a la placa.

A la teva pregunta sobre l'amperatge la placa aguanta fins a 7A. Si aquesta la modifiquem per a menys o més canals hauriem de fer el calcul adient per l'ample de les pistes.

Gràcies
Albert
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)