Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aqualighter LED
Hola,

Tinc intenció de comprar un focus LED de Collar, és l´Aqualighter Pico (el petit 1.7w Osram) . Es per un gambari de 10lt que tinc ciclant i tinc intenció de tapissar amb Marsilea i poca cosa mes. Aquesta marca és de preu mig i té molt bona reputació per al que veig a la xarxa.

Algú té experiència amb aquest tipus d'il·luminació?

Salut.
Doncs té molt bona pinta pero crec que t'anirà molt justa ja que la Marsilea hirsuta es una planta de requeriments mitjans-alts i l'Aqualighter Pico dona només 150lm. Tenint en compte un volum d'aigua d'uns 8l nets no t'arribaria al 20 lumens/litre (uns 19 lumnes/litre).

No se quina diferencia de preu haurà entre el Nano (400 lm) i el Pico (150lm) pero potser l'hauries de consultar i curar-te en salut i veure d'agafar el Nano si vols un tapitzat.

Gràcies
Albert
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.
Jo me pillat una nano de collar, i fot molt bona castaña, encara no la tinc muntada pero la he probat.

Com diu fcolours per diferencia de preu crec que surt a compte i 10L quasi que no crec que una nano es quedi llarga.
Salutacions,

MIJABA.
Gràcies nois,

Però he oblidat de dir que la combinaré amb un PL Blau de 9w Blanc/Rosa que tinc en algún calaix... Si em paso de intensitat tindré algues seguríssim i a les Red Cherry no els mola gaire tanta llum. Motiu per al qual descarto el Aqualight Nano i he triat el Pico. Crec que 450lm és massa lumen per litre i massa wats tenint en compte que 1 wat LED= 10 wat normal.

MIJABA el Nano també porta USB ?

En quant a la Marsilea he tingut la varietat Drumondi i tira fins i tot a fosques. No se si son varietats similars. Alguna proposta mes?
En led no et fixis en els watts sinó en els lumens que et proporciona.

Depenent de la varietat de Marsilea que vulguis posar 18,75lumens/litre es molt poca llum per un tapitzat. Si, per exemple, com t'he dit és de la varietat hirsuta si no li poses prou llum no et fara un tapitzat sinó que la tigia serà llarga perquè et buscarà la llum, malgrat que ja sabem que cada planta tira diferent en cada aquari Rolleyes

Sobre la varietat Drummondii no la coneixia :confused: així que no puc dir rés de com t'aniria amb poca llum, però res millor que la teva pròpia experiència que ja la coneixes Smile

Gràcies
Albert
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)