Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Em presento i dubtes sobre aquari amazonic
Bones a tots, em dic Bernat i visc a Barcelona. Vinc del món dels rèptils, món al qual encara estic enganxat.
Des de fa quasi 1 any tinc un petit aquari de 60l amb peixos amazonics. Corydoras aeneus (4), 10 cardenals, 7 borrachitos i un ancistrus jove.

Estic totalment enganxat a l'aquari i en un futur, espero que breu, vull muntar un aquari gran (400-500l).
M'agradaria seguir amb amazonic, pero el problema que li veig és l'aigua de Barcelona. Concretament visc al barri de Sants on tenim una aigua molt dura. Un cop vaig medir-la i estem amb ph per sobre de 8 i gh per sobre de 20! Amb aquests valors i l'aquari que tinc, vaig comprar-me un equip d'òsmosi. Faig canvis setmanals del 50% amb 5 parts òsmosi i 1 de l'aixeta reposada 48 hores. De moment tot bé. Ph a 7 i gh i kh 3-4. Cap baixa en un any.

Com us ho feu per mantenir un aquari de 400-500l amazonic a Barcelona amb l'aigua que tenim? Quina proporció òsmosi-aixeta feu servir?

Em fa pal estar cada setmana pendent de l'equip d'òsmosi el qual col•loco una estona a la banyera! Una cosa són 60l i una altra 400-500!

M'hauria de passar a un africà??

Moltes gràcies per avançat i espero aprendre molt de vosaltres!
nator escribió:Faig canvis setmanals del 50%

I això, té algún motiu concret? Big Grin

Benvingut al foro. Confusedmiley2:
Hola tofol. Gràcies per la benvinguda!

Doncs, no sé... És un aquari petit i pel que he llegit s'acumula més la porqueria. Ara fa temps que no medeixo, però tinc sempre els nitrats a 10 mg/l abans de cada canvi.

Pot ser penses que és massa canvi d'aigua?
I quan a la proporció òsmosi-aigua de l'aixeta?

Gràcies!!
Hola.
Jo darrerament feia canvis del 30% setmanals. I d'aquest 30% meitat d'osmosi i meitat de l'aixeta previament declorada.

Salutacions.
Gràcies Miquel. I amb la pauta que segueixes, quins valors de ph, gh i kh tens a l'aquari?

Potser jo vull tenir-ho tot massa perfecte i potser no és necessari! No tinc pas discus salvatges o altums!!

Gràcies!
Hola Bernat.
Llevo más de diez años con acuario dulce y aunque no me considero un experto ni mucho menos, te voy a dar mi opinión. A lo mejor despues se me echan todos encima pero ya te digo que no soy un experto y la opinión que te doy es basándome en estos años de experiencia.

En un principio y creo que como todos, tiraba de manual al pié de la letra.
Análisis del agua cada dos por tres obsesionado con que los parámetros estuvieran en tal punto, cambios de agua de x por ciento semanales, limpieza de urna,filtros, sifonado de grava etc.... tambien cada dos por tres. Vamos una locura¡¡¡¡¡¡
Pero con el tiempo me he dado cuenta que mientras menos andes "trasteando" mejor te va.

Yo tambien vivo en sants, en un principo hacia cambios con agua destilada, luego con partes de destilada y parte del grifo, más tarde puse ósmosis y aditava la de ósmosis, pero también me he dado cuenta que a mi particularmente la que mejor me ha ido es la del grifo.
Actualmente tengo peces que llevan conmigo más de dos años y están perfectos ( quiero desmontar el dulce y pasar a marino pero como están como un roble no hay forma) y limpio filtro, cambio resinas y carbón cada dos meses más o menos , voy añadiendo agua (siempre del grifo) según evapora y cambio un cuarto del volumen cada 3 o 4 meses.
Quiero decirte con esto que está bien tener una rutina de análisis, cambios etc... pero que tampoco hay que obsesionarse, tambien es bueno observar como transcurre la vida en tu acuario y adaptarte a ella. Piensa que tu acuario es un ecosistema en miniatura y que en los entornos naturales los valores que te encuentras no son ni los considerados "óptimos" ni siempre son fijos, hay variaciones.No puede ser siempre todo "perfecto".
Bueno, no se si todo este "rollo" te habrá servido para algo, y ya te digo que a lo mejor mucha gente no está de acuerdo conmigo, pero te repito que es la conclusión a la que he llegado tras estos años en este mundillo.
nator escribió:Gràcies Miquel. I amb la pauta que segueixes, quins valors de ph, gh i kh tens a l'aquari?

Potser jo vull tenir-ho tot massa perfecte i potser no és necessari! No tinc pas discus salvatges o altums!!

Gràcies!

El ph el tinc en 7 i el Kh 4. GH no tinc test. Crec que l vaig gastar mirant el GH del marí (gilipollas que es uno Big Grin)
En qualsevol cas jo abans em trencava el cap amb el tema del ph per mantenir-lo pels voltants de 6.5 i tothom em va fer veure que els discos d'avui dia poden viure perfectament amb un ph neutre o una mica per sobre.
Ah, troncs i posar al filtre turba ajuda a estovar l'aigua.
Gràcies Arcanito i Miquel per les vostres respostes.
És veritat que jo ara estic al començament i intento fer les coses al peu de la lletra!
De totes maneres crec que potser hauria de reformular la pregunta. És a dir, no puc establir quina proporció d'aigua osmotitzada i de l'aixeta haig d'utilitzar ni quin % de canvis d'aigua haig de fer, ja que cada aquari és un món. Vull dir que hem de tenir en compte si l'acuari està molt poblat, el tamany de les espècies de peixos que mantenim, el tamany de l'aquari, la capacitat biològica del filtre, la quantitat de plantes que cadascú té,...
A mi em fa por que si posso un % més gran d'aigua de l'aixeta, els valors de ph i de duresa augmentin per sobre del recomanable per les espècies que mantinc.
El que em sorprèn és, Miquel, que tinguis els mateixos valors de ph i duresa que jo. Fins a quan poden pujar aquests valors? A quin ph i duresa mantenen els peixos amazònics a les botigues de Barcelona ciutat?

Pel que em dieu sí és possible mantenir acuario grans amb peixos amazonics a Barcelona sense trencar-se tant el cap!

Serà qüestió de pujar la proporció d'aigua de l'aixeta i anar valorant els paràmetres!

Gràcies per tot i disculpeu aquest rotllo d'un novato!!!
Els peixos amazonics criats fa temps que no venen d'aquella zona em temo i es crien en aigües mes dures.
De fet recordo haver vist un criador de discs alemany que cria uns amb mida de plat de sopa amb aigua de l'aixeta .
Respecte als canvis d'aigua has de veure quines necessites depenent dels molts factors que incideixen. Qüestió de pràctica ja que cada aquari te la seva història.
D'acord Miquel. Pujaré mica en mica la proporció d'aigua de l'aixeta a veure com va!
La propera vegada que vagi a la botiga els preguntaré si em poden dir a quins valors de ph i duresa tenen els peixos.

Fins aviat!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Dubtes tanganika Enrik 3 3.753 26-01-2017, 18:33
Último mensaje: Enrik
  sobre microSiemens TRONERA 8 7.729 20-04-2015, 22:57
Último mensaje: TRONERA
  nou aquari Enrik 2 3.399 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 17.727 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 6.488 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  El nou aquari de la Laieta eularidelescols 13 9.786 07-03-2014, 17:12
Último mensaje: 2365
  Consell/ideies per un nou aquari kabuki 6 5.272 08-01-2014, 23:23
Último mensaje: kabuki
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 28.334 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 3.060 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Dubtes Procediment Ciano Killer xaviergiralt 7 5.683 28-08-2013, 20:06
Último mensaje: xaviergiralt

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)