Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
reeF
Photo 
Be, després de gairebé 2 setmanes ciclant i veient que hi ha un apartat específic al fòrum per ensenyar els aquaris he pensat que el podria estrenar jo (no sense problemes tècnics Tongue ) tot just posant algunes fotos de com està i alguns detallets de l'equipament .

L'aquari es el que em vaig comprar fa un any i mig ja pensant en muntar un marí en el futur. Al principi vaig muntar com amazònic però veient l'escàs èxit que vaig tenir, ja que no quedava com m'ho havia plantejat i a més a més vaig tenir varies baixes vaig decidir anar a muntar el reeF.  

Anar arreplegant material m'ha costat bastant però al final hem pogut fer-ho.

L'aquari es d'Acuarios Hispania i fa 130 cm. x 50 cm. x 60 cm. (390 litres) Es de vidre òptic de 10 mm. per totes les cares i amb reforços alemanys. Es veu a dos cares i tant la part del darrera com l'esquerra estan tapades amb vinil de color negre. 

Els laterals estan foradats per posar sobreeixidors de Xaqua.

La taula es d'alumini i estèticament m'agrada molt ja que te unes portes de vidre molt guapes i molt senzilles de posar i treure. La única pega es que l'estructura per a baix no es pot desmuntar i fer servir rodes al sump per poder-lo manegar. He hagut de treure el panell de darrera per tal de que l'interior estigui millor ventilat i no s'acumuli condensació.

[Imagen: FpUci5JrgoxMYjmaBMHDhWIW622LVyYcH1B3FKCC...64-h979-no]

[Imagen: A9V7jF6fPK1epQ8sDJ74U6OuQxjSo3CZw8Dpljz0...09-h979-no]

[Imagen: kQqFUV7eA_Jw1Z23znYyB-Xtsf_q00cQy3D0gk-U...69-h979-no]

[Imagen: Abe7m4xnvZqEEBlGU_DB1mpGt9dguEvLIbE8zPWO...69-h979-no]

[Imagen: bFTF7RfP_n_Y7XL4rh8ecZ_b-mlwI4gK12AQ7vbQ...69-h979-no]

El sump es de Sirocco, fa 100 x 40 x 40 a la part més baixa i encara que es gran i espaiós de sump al final mai en tens prou. Te dos espais ben diferenciats per l'skimmer i per les bombes y el dipòsit per la reposició es d'aproximadament 50 litres. 

El terra el vaig protegir amb un matalasset dels que venen al Decathlon per fer gimnàstica.

[Imagen: Kb90FEtLYT6QgPhHsOK1FZD6Hse-3ypFAmIaGXEB...68-h979-no]

L'skimmer es un Vertex Omega 150 que després d'alguns dies de caos i desparrame i ja funcionant com cal he de dir que funciona prou be i per relació qualitat /preu es un encert.

[Imagen: qxnzGC0QOhA18vtzE9JZg2qM8VZGoD3Lhyhq0PC_...53-h979-no]

El tema de baixants i pre-filtre no m'acaba d'agradar com queda i estic mirant com muntar-ho per tal d'estalviar espai. He vist que hi ha mitjons de 18 cm. de diàmetre. Potser podria posar els 2 baixants en un d'aquests.

Per la pujada tinc dues Tunze silence de 3000 litres/h. a 3/4 de potència. El conjunt Xaquas - bombes funciona a la perfecció. 

Per la reposició un Tunze Osmolator. Te un sensor per quan baixa el nivell i un altre per si puja massa que desconnecti la bomba de reompliment. S'agraeix molt , sobretot si has tingut experiències blaves de sensor que s'enganxen i no es para d'omplir fins que es buida el dipòsit de la repo.

[Imagen: vFl-H90uHHhXXoZqQThbV9k6MpCOud7KB5kVPim2...53-h979-no]

[Imagen: XMEU99rV8Z6pLCovsHHaw4fO_PZAr6e10XfvWiwi...69-h979-no]

[Imagen: ZCt_VUXLVH0Z2Zq749gBU0CEaPXB78GbgHX2Y7Mw...14-h979-no]

Refrigerador/escalfador: un Teco TK1000 (máj vale que zobre que no que farte) . Per bellugar l'aigua per l'aparell, un bomba Eheim 1000. El refrigerador el tinc a una habitació que fa de traster i faig passar l'aigua a través d'uns passa-murs. Així m'oblidaré del soroll i l'aire calent l'extrauré des-d'aquella habitació.

[Imagen: ZLmF1knJQbIeDr179Fqmu3YfFuxGGS7rRsb4LCNO...35-h979-no]

Iluminació: Després de mirar varies opcions, descartar opcions barates i reduïr els dubtes entre l'AI Hydra, les Kessil  i les Radion vaig decidir-me per aquestes últimes i concretament pel model pro. No puc donar massa informació de com van ja que no les estic fent funcionar massa amb el ciclat però se que son una aposta segura.

[Imagen: jYtub9uMmDlwF9CN9epmtQcWHay0Zw9TtL57-XDM...69-h979-no]

[Imagen: iNRRY5fvl_GT5dbF9P_BUwh_2ix0GHnWMrgTiMpm...69-h979-no]

[Imagen: _QJDkeJ-_tBmHWd-bWhkHznb8hsn-i7CQ1jL9Q7j...23-h979-no]

Pel moviment havia pensat en aprofitar la Vortech Mp10 que tenia però el vidre es massa gruixut pel que al final van 2 MP40. Una d'elles es "quiet drive" i us puc assegurar que la diferència en tema de soroll es total. Encara he de resoldre com posar-le s per treure el millor rendiment.

[Imagen: -r3HdIWFAzICnzPP8VUrzr6OmSs5AXCgj2Ez_cRv...69-h979-no]

[Imagen: CVOSloyf8z7iP-GCbzQFQgfoWAvnbixyUG0qV2SF...69-h979-no]

El muntatge (vull donar les gràcies especialment a ANB001 per l'ajut) es gairebé definitiu però haurem de treure roca ja que hi ha en excés. He pensat que potser podré aprofitar-la per muntar el cub de 45 x 45 x 60 que tinc parat.
Tots el comandaments , controladors, transformadors, etc. aniran a un armari que hi ha al costat i que ho deixarà tot ben endreçat. Ja posaré fotos quan estigui tot ben col·locadet. 
I millorar la instal·lació elèctrica (encara que abans he d'arreglar uns temes burocràtics amb Endesa...)

Ara a esperar i anar pensant que hi posarem..... ja posaré + fotos quan hagi coses que veure.
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
Està molt bé, potser m'ha sorpres la posició dels Xaquas i les roques, però tot de primera. Ja tinc ganes de veure'l amb vida i en viu. Felicitats!
Responder
(19-09-2015, 19:57)Salvador Borràs escribió: Està molt bé, potser m'ha sorpres la posició dels Xaquas i les roques, però tot de primera. Ja tinc ganes de veure'l amb vida i en viu. Felicitats!

Suposo que els Xaquas estarien millor darrera però amb els reforços no son compatibles i no volia tirants a l'aquari de cap manera.. Espero poder millorar el tema tubs i baixants. per tal de poder tenir el lateral més despejat.

I la roca..... ja he dit que en sobra una poca i hem de fer quelcom, si. 
Tenim temps i paciència, així que....

Merci per l'opinió!
Responder
Vinga que aixő ja està en marxa!!

Salutacions
Responder
Passen els dies i no massa canvis. De fet, he tret algunes roques i he centrat l'estructura pel que el ciclat tardarà més del previst.
La roca del centre quan acabi el ciclat anirà a fora també.

[Imagen: DSC_2542.JPG]

La novetat, un mini-plumerito que he descobert i que serà el centre d'atenció a falta d'altres atraccions  Big Grin

[Imagen: DSC_2545.JPG]

I la roca viva que trec, on va?
Doncs, crec que alguna cosa guapa podrem fer aquí. Haurem de posar imaginació.
[Imagen: 45tETVs0dKj5dz7u8WGxbcUZmcy-ct_WjV9Yz2wI...69-h979-no]

(no querías marino? pos 2 tazas....)
Responder
Miquel70... Molt guapu el aquari...

Yo no se mucho de marino, pero una pregunta... tema de sump, los tubos que bajan... Una ves el acuario lleno, esos tubos no se pueden sacar mas nunca no? (mientras el acuario está lleno)

Quiero decir, hay alguna llave de paso?

Por cierto, me gusta mucho como han quedado las rocas. Smile
Iwagumi 54L - 8 Danio margaritatus (Galaxy), 9 Danio erythromicron, 5 Corydoras Pigmea, 1 trichopsis pumila, muchas neocaridina heteropoda var. orange, Anubias nana, hemianthus callitrichoides "cuba", rotala wallichii, Fira moss, fissidens fontanus.

Pysgod.com - Intentando crear un directorio de tiendas de acuariofilia en España. ¿Me ayudas? pysgod.com
Responder
(15-10-2015, 17:12)Bruno escribió: Miquel70... Molt guapu el aquari...

Yo no se mucho de marino, pero una pregunta... tema de sump, los tubos que bajan... Una ves el acuario lleno, esos tubos no se pueden sacar mas nunca no? (mientras el acuario está lleno)

Quiero decir, hay alguna llave de paso?

Por cierto, me gusta mucho como han quedado las rocas. Smile

Hola Bruno,
Para trastear el sump tienes que parar las bombas y esperar que el agua que hay por encima del nivel del rebosadero baje. Una vez hecho ya puedes trastear lo que quieras sin miedo al agua que queda arriba. Evidentemente si hay que sacar el sump hay que vaciarlo.
Celebro que te guste, tendré que sacar alguna roca más adelante cuando todo esté maduro.
Ahora me he encontrado con un problema de vibraciones con el vecino de abajo con lo que voy a tener que aislar el suelo de algún modo. 
Más retrasos, llevamos ya tantos... Huh

Saludos.
Responder
Nunca me hubiera imaginado que un vecino de abajo se podía quejar de las vibraciones jajajaja
Responder
(16-10-2015, 14:37)Carlos Samurai escribió: [quote pid='64831' dateline='1444920455']
Nunca me hubiera imaginado que un vecino de abajo se podía quejar de las vibraciones jajajaja

[/quote]

Es más habitual de lo que parece (en Todomarino tienes varios ejemplos) Además lo he comprobado in-situ y tiene razón (y lo que no quiero para mí...) 
Este fin de semana veremos de arreglarlo (toco madera).
Responder
(16-10-2015, 14:56)Miquel70 escribió: Es más habitual de lo que parece (en Todomarino tienes varios ejemplos) Además lo he comprobado in-situ y tiene razón (y lo que no quiero para mí...) 
Este fin de semana veremos de arreglarlo (toco madera).

¿El problema es la bomba de subida, que vibra y se escucha por las noches?

¿Qué has pensado para solucionar las vibraciones? Huh
Responder

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}