Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Acuario de Susana (142 l. Comunitario amazonico)
Y otra cosa: saber que no eres el único salmón en el río, y que hay mas personas que como tu han pasado por momentos parecidos y pueden echarte una mano dada su experiencia... No pienses que todo nos sale bien tampoco...
[-] A los siguiente(s) 2 usuario(s) le(s) gusta este mensaje de Carlos Samurai:
  • esarro, fcolours
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
Muchas gracias por los consejos. Estoy aprendiendo mucho de todo lo que me comentais. Voy a comprar los test y mirar los parametros y os contare.
Saludos!!
[-] A los siguiente(s) 1 usuario(s) le(s) gusta este mensaje de Susanarc:
  • fcolours
Responder
Hola Susana,

M'ha agradat molt la teva presentació de l'acuari... molt complerta!!!

Primer de tot i tal i com diu el Carlos, no et desanimis, que tots hem tingut i tenim problemes sempre!!

Jo no soc gaire expert, però et comentaré el que veig per si t'ajuda amb el tema de les algues:

Primer de tot es no tornar-se boig amb aquest tema i pensar que el que has de buscar és la màxima estabilitat, ja que fer molts canvis d'estratègia i provar vàries coses a la vegada és encara pitjor..

Com ja han dit, les algues surten a causa sobretot de una descompensació entre el potassi, els nitrats i els fosfats (crec que la relació ha de ser 15:10:1). Un excés de potassi no pot ser, ja que ni es crea ni n'afegeixes molt amb aigua de l'aixeta, i una deficiència no crec, ja que no es tracta d'un acuari molt plantat. Els nitrats els tens a un valor adequat, ni molt alt ni molt baix. El problema segurament doncs son els fosfats, que pot venir per l'aigua de l'aixeta o bé per un excés de menjar. Obtenir un kit et donarà una idea mes clara del que tens.

Com que no tens una població de peixos molt grans, el primer que faria es treure tanta alga com puguis manualment i fer un canvi d'aigua bastant elevat. He vist que feies uns canvis d'aigua que crec que eren de pocs litres, per lo que jo augmentaria el % de recanvis i potser un de menys volum entre setmana per veure si va millorant.

Després tens la opció de posar Amano Shrimps (no sé si és una opció vàlida amb els escalars) i cargols per que t'ajudin a menjar-se les algues, tot i que sempre tenen preferències i els agraden les algues joves que estan naixent, no les que ja hi són des de fa temps. L'altre opció és augmentar la flora de l'aquari per rebaixar molt la quantitat de nutrients que sobren, ja que les plantes actuen com a competidors amb les algues pels nutrients

Per altra banda, si hi ha alguna zona concreta més afectada en comptes de ser una problemàtica més general, sempre pots agafar una xeringa i afegir localment una mica d'aigua oxigenada, però sempre amb compte de no passar-se.

Espero que et serveixi una mica d'ajuda..

pd. he escrit en català que m'expresso molt millor. Espero que no sigui un problema
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Responder
Hola esarro! Moltes gracies per les teves indicacions. Jo normalment escrit en castella perque me es mes comode. Pero lo entenc perfectament aunque no lo escrit molt be.
Aquesta tarde fare fotos de com esta y el netegare tot el que pogui.
Tambe os posare com estan els parametres.
Espero que amb la vostra ajuda pugui tindre un acuari en bon estat y que els peixos estiguen be.
Fins dema!
Responder
Les dues són molt importants... 

Primer de tot, que els peixos estiguin la mar de bé... Per a què estiguin bé (a ells no els importa si hi ha algues o no  Confused ) el que més importa és fer els canvis d'aigua per evitar que cap paràmetre se'n vagi molt dels "òptims", que estiguin còmodes (els teus a la força amb els litres que tenen per cada un d'ells) i alimentar-los variadament.

La segona és la més difícil...  Big Grin
Tenir un acuari en bon estat depèn molt de la percepció individual (i dels problemes)... Bàsicament per que un acuari en bon estat sempre tindrà una mica d'algues en algun lloc, però que es poden mantenir controlades, fins al punt de no veure'n si tens algun cargol o Ottocinclus que se les mengi. El problema sol passar quan es té una alga més descontrolada o algun altre problema, que fa que l'acuari quedi més "lleig" i que costi més recuperar el seu estat visual òptim... però el més important es paciència i no passar-se ni per fer massa poc ni per fer masses coses (jo fa poc em vaig passar per fer masses coses i va acabar amb varies baixes  Sad )
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Responder

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Acuario marino de Eloísa Aranda Eloísa Aranda 2 1.163 07-12-2018, 01:27
Último mensaje: Eloísa Aranda
  Acuario Blau 80l reestructuracion después de un año Tasador 4 2.582 24-11-2017, 18:56
Último mensaje: Tasador
  Acuario en Enric Xbertus88 2 1.833 09-05-2017, 13:27
Último mensaje: Xbertus88
  Acuario de Serginho Salvador Borràs 3 1.831 13-02-2017, 11:43
Último mensaje: Carlos Samurai
  El pequeño acuario de mi oficina Salvador Borràs 3 1.565 13-01-2017, 12:36
Último mensaje: Salvador Borràs
  Mi primer acuario. Danielo86 22 7.300 20-11-2016, 01:54
Último mensaje: Carlos Samurai

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}