Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Experiència amb el material filtrant biològic Biohome
A finals de novembre de 2016, juntament amb el Carlos Samurai (el secre de l'AAB) vam realitzar una compra de 3kg. de un material filtrant biològic que havia llegit que tenia molta bona fama entre la gent amb instal·lacions moooolt grans amb kois. Segons l'experiència d'aquesta gent que el tenia a les seves instal·lacions el material es menjava literalment els nitrits i els nitrats ja que al ser superporós podia albergar una colònia bacteriana molt més gran tant de nitrosomes com de nitrobàcter. A més, dins de la composició del material s'afegien materials traça que actúen com a catalitzadors per a que la colònia bacteriana sigui més sana i que el seu creixement i manteniment sigui més fàcil (tot una ristra d'elements tals com òxid de bari, estronci, òxid de zinc, òxid fèrric, òxid de sofre, potasi, sodi, i una llista que arriba quasi a la vintena de materials traça).

[Imagen: ssZ3uSNl.jpg]

[Imagen: V39grpdl.jpg]

[Imagen: v3u4WbDl.jpg]

Ens vam liar la "manta a la cabeza" i el vam comprar.

Jo explicaré la meva experiència a un dels aquaris on vaig afegir 2 Kg d'aquest material filtrant i intentaré fer un seguiment de com evoluciona l'aquari des d'el punt de vista de l'evolució dels nitrats amb aquest material. Carlos també podrà donar la seva impressió de com funciona aquest material.

El 2Kg estan instal·lats a un JBL Cristalprofi e901 juntament amb una petita part de Micromec de JBL (sobre la meitat d'aquest material que ve amb els filtres de JBL. Aquest material omple menys de la meitat d'una de les cistelles que porta el filtre, i el filtre en porta 4 cistelles). Aquel filtre només s'encarrega de la filtració biològica. No porta cap tipus de filtració mecànica.

(foto de l'equipació de sèrie del filtre JBL e901e)
[Imagen: KjrjKNul.jpg]

Com a filtració mecànica de l'aquari he instal·lat un prefiltre de la marca Sun-Sun model HW602:

[Imagen: R5YaYaFl.jpg]
L'aquari on és muntat el filtre i prefiltre es un aquari de 140cm*37cm*20cm, 103 llitres bruts que al final han quedat en uns 80-82 llitres.

El fabricant del material aconsella equipar el filtre amb 1Kg de material per cada 100l, jo com sóc xulo com el que més li fico 2Kg.  Cool

L'aquari esta plantant amb 8 cups de Montecarlo, molses variades, 3 cups de cryptocorine pygmea, 3 cups de Alternanthera reineckii mini i unes 15 varietats de Bucephalandres. El substracte es Amazònia de Mbreda. Algunes d'aquestes plantes que venien en cups no es trobaven en bones condicions perque havia comprat les cups feia més d'un mes i encara no havia muntat l'aquari. Per aquest motiu, les plantes estavan molt tocades, van perdre moltes fulles i el material en descomposició dins l'aquari era de certe importància. Com volia fer la prova del funcionament d'aquest material filtrant no vaig fer una neteja a consciència del material en descomposició (sempre seria a temps de fer canvis d'aigua Big Grin ). Vaig deixar que tot seguís el seu curs. I de tant en tant treia material en descomposició però sense perdre el cap.

Transcorreguts més de 20 dies observo que la Montecarlo es troba en unes condicions perfectes però en canvi no s'ha expandit (he oblidat de dir que tinc CO2 instal·lat). Devant d'això em quedo mosquejat pel fet de la no expansió de la Montecarlo tenint prou il·luminació i CO2 funcionant. Tenint en compte que des de el començament del funcionament de l'aquari si o si s'han hagut de generat detritus per collons i per regla de 3 els nitrits i nitrats han hagut de fer acte de presència decideixo fer una analítica de NO2 i NO3. Els resultats, NO2=0 i NO3=0

Em sorprèn que el material filtrant biològic hagi fet efecte tan aviat, però mai se sap. També em sorprén que els resultats del NO3 siguin a zero tenint en compte que va haver una elevada descomposició de material vegetal que no vaig retirar en la seva gran majoria precisament per comprovar si aquest material funcionava com deien.

És molt aviat per emetre un veredicte però molta gent que el fa servir sempre comenten que els nivells de NO3 sempre el tenen a zero o nivells baixíssims tenint en compte els habitants que tenen.

Se que Carlos el va muntar en un aquari i que els seus bitxos son en unes condicions i coloracions molt bones. Si es passa per aquí suposso que voldrà comentar o fer cinc cèntims sobre la seva experiència.

En aquesta entrada faré un seguiment de com evoluciona el tema del NO3 en aquest aquari, i espero i desitjo que al final es confirmi que no ens vam equivocar al realitzar la compra.

El material es diu Biohome i segons tinc entés només el fabrica una petita empresa al UK.

PD: El problema d'aconseguir aquest material és el preu d'enviament que fa que moltes vegades sigui més car l'enviament que no el preu del material en si, que té el mateix preu o inclús menys que d'altres materials fltrants biológics d'empreses molt reconegudes.
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ciclado con material maduro. parrotero 1 1.620 15-01-2018, 09:08
Último mensaje: brenega
  Canvi filtre mecànic a un biològic Miquel70 10 5.313 12-12-2011, 01:39
Último mensaje: Jaume71
  Material de medida Edu O. 1 1.668 21-02-2007, 03:04
Último mensaje: Marc Martínez

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)