Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En què fixar-se al comprar roca viva
Hola.

Una pregunta, en que debo fijarme al ir a comprar Roca Viva ?

Como puedo saber si lo que me dan es bueno o malo, de mejor o menor calidad ?

Gràcies !!!

Ricard

Enviat des del meu Aquaris U Plus usant Tapatalk
(30-03-2017, 18:41)ricky escribió: Hola.

Una pregunta, en que debo fijarme al ir a comprar Roca Viva ?

Como puedo saber si lo que me dan es bueno o malo, de mejor o menor calidad ?

Gràcies !!!

Ricard

Al final, jo et recomanaría, experiencia. Sé que és difícil d'aconseguir, pero si tens un company que t'acompanyi i que sàpiga de marí i plagues, millor. De fet, ara nosaltres estem buscant una mica de roca i ens amoïna ja no tant pagar més o menys cara la roca, sino que sigui de qualitat. Jo em fixaria en diferents aspectes que et comento a continuació:

- Una roca amb molta alga calcàrea és menys porosa i per tant no compleix bé la seva funció de filtratge.
- Relació pes/tamany: una roca petita que pesi molt és pitjor que una roca gran que pessi poc (pel tema una altra vegada de capacitat de filtració).
- Si té massa algues verdes o filamentoses, dolent també.
- Si té alguna plaga d'animal o alga indesitjat, dolent també...

Bàsicament això. I també dependrà de la forma de la roca, si té molt d'epoxi o ciment enganxat a la roca, no sé... Altres factors.
Hola Carlos.

Estic com tu, prefereixo pagar un plus més a canvi de comprar quelcom que realment sigui bo, per dolç ho vaig fer així i els resultats s'acaben notant de llarg.

Experiència no en tinc, hauré de buscar algú que en tingui, si trobes algun lloc que estigui bé avisam, jo ídem Wink

Dels consells, per exemple, el tema de la coralina ho veia com quelcom positiu, no negatiu, ho tindré en compte.

Aquest i els dos següents sobre algues i relació pes, crec que ho podré veure relativament, el tema de la plaga d'animals imagino que falten un ulls experts com comentes per veure-ho.

Per afegir, en un altre lloc m'acaben de dir que em fixi que la premium està feta de coral, això vol dir que té com tubs i/o columnes, i que em fixi que on ho compri ho tenen amb bon moviment i temperatura.

Moltes gràcies pels comentaris Carlos !!
[-] A los siguiente(s) 1 usuario(s) le(s) gusta este mensaje de ricky:
  • Xbertus88
Hay varios tipos y calidades. Una buena roca es la que pesa poco pero tiene micho volumen. Y esto en que se traduce... pues que por dentro de esta roca esta más bien hueca. Esa es la mejor calidad ya que albergan mejor las bacterias que ayudan a nitrificar el agua. A la hora de ver si esta viva y sin plagas tienes que observar muy bien y detenidamente que no tenga aptasias, majanos, cianobacteria, dinoflagelados. Tampoco es bueno que tenga mucha coralina "alga violeta" porque no hay que olvidar que es una alga y tambien y eso perjudica a la filtracion de la roca.[Imagen: a161d2b20f86d03122589d0439ee6d84.jpg]
En la foto para mi la del centro es la de mejor calidad luego vendria la se la izquierda y luego la de la derecha. Espero qie te sirva de gran ayuda un saludo compañero

Enviado desde mi SM-G900F mediante Tapatalk
Gràcies pel comentari Xbertus, buscaré fotos de tot el què comentes per anar previngut.

Si vaig a algun tenda física, alguna en concret on anar o on no anar ?

Obriré un post per anar explicant el projecte, enaara estic comprant material.

Merci nois !!

Esa es la pregunta del millon, jajajajaja yo soy de los que compra mucho de segunda mano, pero si tubiera money pues se que en bcn reef tienen roca de buena calidad bueno es la misma que la de sirocco y sino recuerdo mal corregirme si me equivoco sale la muerta a 8.95€/kg. La viva directamente si tienes pensado meter compra muerta y prestasela a alguien de confianza que pueda ponerla en el sump unos 3 a 4 meses y que luego te la de. Pero claro aquí entramos en las prisas que tenga cada uno. Un saludo a ver si habres otro post y vemos el montaje

(03-04-2017, 12:32)Xbertus88 escribió: Esa es la pregunta del millon, jajajajaja yo soy de los que compra mucho de segunda mano, pero si tubiera money pues se que en bcn reef tienen roca de buena calidad bueno es la misma que la de sirocco y sino recuerdo mal corregirme si me equivoco sale la muerta a 8.95€/kg. La viva directamente si tienes pensado meter compra muerta y prestasela a alguien de confianza que pueda ponerla en el sump unos 3 a 4 meses y que luego te la de. Pero claro aquí entramos en las prisas que tenga cada uno. Un saludo a ver si habres otro post y vemos el montaje

Doncs avui en una tenda q he anat a comprar una bomba de circulació, m'ha recomanat fer-ho amb roca morta q ell cicla durant un parell de mesos, la deixa a 11€ el kg

Addueix evitar plagues i q la roca viva de tenda no en té res de vivs, que tota arriba de bali morta pq tarda més d'una setmana en arribar.

El raonament sembla bo, però llavors pq no ho fa tothom !!!!

Ser un novatillo té això,q potser et colen un gol gloriós !!!

Si saps d'algú de confiança q en vengui, ja saps

Demà intento obrir fil del projecte.

Hola tiene razon en el caso de quecevitas plagas al montar todo muerta pero tambien tienes que tener claro que si te declinas pir esa obcion pues tendrás que meter bacterias a saco para que puedas colonizar esa roca cuanto antes. Un ciclado largo de 1 a 2 meses es el exito asegurado a un marino. Poniendo ojo no toda la roca viva solo un poquito ya ayudas. Yo empece el mio un 550litros con tan solo 3kg de roca viva ek resto fue roca muerta

Una pregunta... Voleu dir que després d'un viatge de nosequantes hores amb canvis de temperatura i quasi sense aire queda algun bitxo viu a la roca viva???

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Sí, al final lo bo de la roca viva és que és capaç de contindre microfauna, que amb els llargs vols, els canvis osmotics i de temperatura, acabent morint pel camí. Per això el millor es comprar roca que estigui "ciclada" en algun aquari d'un amic, un desmuntatge amb roca sense plagues, o a una botiga que sàpigues que la roca ha passat uns mesos estable als sumps... És difícil determinar què és el millor, perque tant roca viva com morta son bones opcions. Però el cert és que cada vegada més s'està optant per possar roca morta, fer un ciclat més llarg i anar a poc a poc. Al final, son opcions que tenim disponibles.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Roca Viva MIJABA 8 3.056 03-02-2012, 22:16
Último mensaje: pavon
  Tengo unas dudas acerca de la luz y de la roca viva. chevro 34 8.811 22-01-2011, 20:37
Último mensaje: chevro

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)