Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Red sea 350
Hola,
Us presento el meu red sea 350 just acabat de muntar
[Imagen: 65057c9fd79ff5dd92023df5c1a26cde.jpg][Imagen: 568ff846c13dd8af188a544c77bc0ddf.jpg][Imagen: 73dd4c5ce745e3f8998c24f700ee4f3e.jpg][Imagen: 45be5f1f876072b901f16f8c404e3653.jpg]

Ja us aniré explicant com va.
Sóc nou en Marí, fins ara havia tingut aigua dolça durant més de 30 anys
Accepto tot tipus de consells que us agrairé molt

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Uau Óscar.

Pedazo acuari, m'apunto a fer-te seguiment per aprendre Wink

A veure si ens pots explicar una mica més el projecte, l'equipació que tens, què posaras adalt, abaix al sump, etc.. ?

Una pregunta, comences amb roca morta únicament? tampoc li has posat substrat, per algún motiu ?

Pinta molt bé !!!
Molt maco aquest aquari, la veritat.

Ara mateix a l'AAB som uns quants que ens estem iniciant al marí i que començem amb dubtes com tu, pero no et preocupis que també tenim sèniors en això de l'aigüa salada.

Has pensat de ficar una mica de roca "viva" per accelerar el ciclat? Nosaltres ara el tenim nomès amb roca morta, pero aviat ficarem de viva també, d'un desmuntatge d'un aquari, precisament perque la colonització de la roca sigui més ràpida... Intento també obrir un fil al fòrum per presentar l'aquari i fer-li el seguiment.

Quins dubtes tens, més enllà dels consells? Serà un aquari de "nomès peixos" o també serà per coralls? I de quins tipus?
Hola Ricky!
La veritat és que vaig bastant perdut...
De fet estic tenint problemes amb l'skimer, m'està costant regular-lo, la baixada d'aigua fa soroll, la dona és queixa que fa mala olor el menjador, diu que fa massa llum...
T'explico... Com que no en tinc ni idea, vaig mirant vídeos de YouTube, llegint articles etz... Amb això vaig aprenent... Però bàsicament m'he deixat guiar per Roberto de Furius Fish.
Ell m'ha dit i recomanat com montar l'aquari.
Em va dir que no poses roca viva, ja que quan arriba a bcn de viva te ben poc... Vaig comprar 30kgs de roca morta.
I avui li començaré a posar bacteries.
Estic dubtant si afegir aigua de Mar o no... Crec que no ho faré... No se.
Ah! El mateix Roberto em va dir que el substrat millor posar-lo més endevant.
No se... Com ho veieu? Que penseu? Que em suggeriu??
Moltes gràcies

Ostres Carlos, no sé, quanta Roca viva posareu? Quina proporció?
M'agradaria poder posar coralls, anemones, peixos i gambetes... Però ho anire fent poc a poc

Doncs a veure. Per parts.

1. Que l'skimmer no l'acabis de regular, és normal. Els primers dies (o potser setmanes) va boig. Deixal funcionar un parell de setmanes o així. Jo el meu el tinc l'aire escanyat perque també es torna una mica boig.

2. Respecte la roca viva, té molta raó. Perque lo bo de la roca viva no nomès son les algues i bactèries sino tota la microfauna que pot arribar en aquesta. Al final, com s'ha comentat en un altre post, no és miraculosa i menys encara si ve d'importacions. És millor agafar una roca que porti temps madurant en un aquari d'un amic i que no es passi hores en vol perdent tot lo bo d'aquesta.

3. Nosaltres tenim 205 litres totals d'aigua. Hem ficat uns 15-20kg de roca morta, i ara ficarem suposo uns 5-10 kg de roca viva. La idea es possar-la i quan l'aquari estigui cilclat baixarla al sump i deixar-la allà. Més que res perque l'scaping l'hem fet amb roca morta.

4. Jo no ficaria aigua de mar per una qüestió de plagues o patògens.

5. Molta gent recomana ni possar-ne sustracte, pero a mi em sembla lleig. I per una questió estética hem possat un cm de sorra. Suposo que t'ha dit que no la fiquis perque les bactèries s'asentin primer a la roca i després ja a la sorra.

6. Encara ha de ciclar, pero el millor primer possar un conjunt de netejadors i després començar primer per l'anemona i després anar veient segons el que puguis anar ficant i els paràmetres.

7. Respecte a l'olor... Dubto que ho pugui sol·lucionar. Tota casa amb animals fa olor a animals... No posseu ambientadors d'aquests d'spray que son fatals pels invertebrats... XD I respecte a la llum, el problema és que al ser t5 no la pots dimmejar... No se m'acut gran cosa... I respecte els sorolls, jo també m'estic barallant amb aquest tema...
Ostres, moltes gràcies per tot el que em dius Carlos.
A veure si entre tots seguim aprenent i millorant
Avui posaré les bacteries que m'han dit que fot una peste tremenda

Jo vaig probar unes que diuen que son de les millors, ocean blend, i fan tanta pudor com cent ports de pesca dins el potet de 250 ml. Jajajajajaa
[Imagen: 007e15d6f4050ad62d514baf31f7e67d.jpg]
Aquestes??
Uffffff quina pudor!!!

Exacte. M'havia confós. Special blend és el nom correcte. Preparat per l'olor a sardina! Jajajajaja
Hola Oscar esta genial ese acuario buen material seleccionado pero mi pregunta y creo que bajo mi punto de vista es la pregunta del millon que es lo que quieres o que especies son las que quieres mantener tanto de coral como de peces?

Enviado desde mi SM-G900F mediante Tapatalk

Parece por el material seleccionado "concretamente la pantalla t5" que quieres palitos vamos que te va lo duro y peces grandes porque has sobredimensinado bastante el skimmer.
A mi parecer la unica pega que puedo sacar es el scaping. Habria que remodelar un poco ya que considero que es una pieza fundamental y poner bien el termometro del sump.
Respecto a arrancar con roca viva si o no, yo soy partidario de que si pero con la cantidad minina que se pueda porque como dice Carlos el cultivo microbiologico es fundamental y las bacterias te lo van a portar pero hay miles y miles. Ojo al elegir roca viva asrgurate de que sea alguien de confianza y que no lleve algun premio de plaga.

Enviado desde mi SM-G900F mediante Tapatalk

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)