Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aquariòfil convençut
Bon dia a tots!

Fa un parell de mesos que vaig heretar un aquari de 60l muntat i funcionant per causa de mudança urgent, i així és com sense cap mena de planificació ni preparació m'he trobat completament atrapat per aquesta afecció tant interessant i complexa!

Visc a Andorra i tinc un filtre eheim 2113 dels antics que hem mou tot el tinglado.

A dins hi tinc 2 ancistrus mascles i 4 tetra coure i 3 neons (de l'antic propietari) i jo hi he afegit 3 corydores, 2 mollys velifera, 1 tauro bala, 2 bicihrris, i 4 mollys plata.

Ara estic en plena voràgine de recopilar informació i intentant convèncer la família de posar un aquari mes gran, entre 350 i 500l per plantar-hi vegetació i posar-hi aquests peixos i algun mes, sobretot per poder completar els cardumens de les corydores i tetres. I algun escalar que he vist que m'agraden força.

En fi, espero que accepteu un neòfit més al grup!

Enviat des del meu SM-T810 usant Tapatalk
Toma ya esk esto es una droga muy dura. A ver si pasas algun día por el local y nos conocemos por cierto pasa alguna fotillo que veamos ese proyecto. Rederente al 300 o 500 eso tiene que ser de peces discos con escalares. Esos tipos de acuario son espectaculares eso si la implicacion el ello tambien lo es jejejjeje. Un saludo y bienvenido a este mundo que muchos llaman frikie jejejj. Pues yo personalmente lo soy y con mucho orgullo. Salu2

Enviado desde mi SM-G900F mediante Tapatalk
Merci per la benvinguda ! Avui ja he rebut la benedicció papal ho sigui que... 160x50x50 al canto!!

Hosti, entrada per la porta gran, 400L al canato, bona benedicció "Papal" què has tingut !! ja ja

Són uns bons litres, què tens pensat ficar-hi ? d'equipació, ja ho tens pensat, llum, filtre, terra , etc ?
Bé al final hi ha hagut una petita correcció en el projecte i l'aquari n'ha sortit directament perjudicat... m'he adjudicat un Eheim 240 vivaline, amb led. Ara mateix s'està ciclant! He preferit fer el que fa tothom i que aparentment funciona, ja que jo sóc nouvingut del tot. He posat un substracte nutritiu de jbl, a sobre una bona capa de manado i he plantat força plantes: una espasa amazonica i un munt més que ara mateix no recordo. Totes que teòricament no demanen una llum massa intensa i cap anubia perquè he llegit que atrauen a les algues. He descobert que tinc un munt de caragols que ja estan colonitzant l'espai però no hem preocupa perquè ja en volia tenir, tot hi que potser més endavant. I avui hi he col·locat algunes roques una mica a la babalà perquè tenia al cap una composició com de mig cràter centrada però evidentment amb tanta planta les he hagut de posar com bonament he pogut, i és clar, a mi ja m'agrada però probablement més endavant les mogui o les recoloqui. Es que al youtube tot es veu genial però quan ho has de fer tu resulta que l'espai és el que és! El filtre i calentador són els del pack, i ja tinc feta una altra comanda a alemania amb un nou prefiltre, menjars variats... cosetes.

Els peixos de l'aquari de 60l són els que hi aniran primer, a poc a poc. Encara no he decidit si abans o després de l'agost.

Quan pugui, passades les vacances, vull comprar més ancistrus (femelles, que mascles ja tinc els 2) i a veure si crien, perquè hem tenen el cor robat. Les corydores crec que aviat hem faran una posta perquè avui estaven ben juganeres i els mollys ja m'han fet 2 postes i tinc 3 alevins grossets de la primera i 6 a la paridera. Els bichirris he llegit que poden arribar a fer 15cm ho sigui que no en compraré més. Els khillis no m'agraden... no sé què mes hi posaré però estic disposat a gaudir cada instant de la tria!!

Et recomano posar des d'un bon inici quantes més plantes millor, pensa que estas creant un nou medi, el qual no està equilibrat, falta tenir un filtre ben ciclat per començar a trobar l'harmonia.

En un medi desequilibrat, les algues com a sers inferiors i per tant meny complexes, els serà més facil guanyar la partida a les plantes, per això posar quantitat i de creixement ràpid és molt important.

De llum què has posat? I Co2 ho tens en ment ?

Protgonistes, plantes o peixos ?

Anem comentant !!!

Enviat des del meu Aquaris U Plus usant Tapatalk
Mira, ara des del pc tinc accés a la comanda de acuarioplantado i rescato les plantes comprades:

1 x Bacopa Caroliniana
1 x Sagittaria subulata
1 x Limnophila sessiliflora (Ambulia)
3 x Ceratophyllum demersum (Cola de Zorro)
3 x Musgo de Java
3 x Vallisneria "gigantea"
1 x Cryptocoryne wendtii brown
1 x Echinodorus amazonicus (Espada amazónica)
1 x Echinodorus Vesuvius
3 x Elodea Najas

El musgo de java i una que no necessita plantar-se, que flota per la superfície, aquestes les he posat a l'aquari de 60l que tinc en funcionament, per baixar els nitrats que els tenia pels núvols tot hi fer canvis d'aigua setmanals. No ho he comprovat amb els tests però crec que estan complint la seva funció a la perfecció. A més que els alevins que van sortint fins que no els rescato tenen alguna zona més on amagar-se.

Amb les plantes han arribat caragols, que tot hi no ser una molèstia de moment temo que aviat seran una plaga, ja que tot hi ser molt petits cada dia en veig més. Encara no he determinat quin tipus de caragols tinc, o si n'hi ha més d'una espècie. Tinc la foto al mòbil, a veure si després la pujo i potser algú hem pot dir quin és el de la foto (és el més gros, els altres són super petits encara i potser es tracta d'altres espècies).

La llum és una regleta de sèrie d'Eheim, posa que té 20w. No sé si és molt o poc, però en comprar les plantes ja vaig agafar-ne que fossin poc demandants per crèixer en condicions. Imagino que si hi poso més llum creixeran millor o més ràpidament, però tampoc necessito ensenyar l'aquari a ningú, ho sigui que no tinc pressa. Co2 en principi descartat. Hem sembla massa complicat, no crec que el necessiti i no m'hi vull barallar, ja tinc prou feina amb l'aquari tal hi com està! Ahir vaig col·locar les pedres i m'agrada molt com queden! Vaig comprovar que no fossin calcàries (només hem faltaria que m'augmentessin el pH!) amb una mica de salfumant i ja són a dins (les roques, no el salfumant!).

Ara mateix entenc l'aquari com un ecosistema tancat on els protagonistes són els peixos, però les plantes crec que acaben de generar l'harmonia que necessita el conjunt. És que m'encanta aquest nou hobby!
Bones.

Deu ni dor, si que hi has posat plantes d'entrade, ben fet !!!

si que per exemple el tinc clar que no tornaré a posar mai en un acuari, a no ser que el aquascape el faci entorn d'això, són els musgos, és una opinió molt personal, però en el meu cas que tinc l'aquari tapissat amb Montecarlo, cada vegada que podo el musgo, em passo un mes treient hebras de musgo per tot arreu, no m'agraden tampoc, per la capacitat que tenen de retenir detritus, i sempre acaben sent per on comença el "focus" d'infecció de filamentosa quan n'he tingut.

Jo al contrari que tú, les protagonistes són les plantes, en un 270L tinc un cardumen de Hyphessobrycon amandae i un altre de boraras, com veus peixos diminuts per aquest litratge, per això em miro amb més d'ull aquestes coses, en el teu cas, suposo que serà diferent.

Si que crec que tens poca llum, 20w per 240L són poquets, a les plantes els costarà força de tirar encara que siguin de baixos requeriments.

Encara que no hi posis CO2 crec que et falten alguns W a posar, jo estic per sobre del W/L però adito molt CO2 i abono diariament, tu evidentment 1W/L sense CO2 no et fa falta, però estàs a casi 0,1W/L.

Si veus que les plantes no et tiren gaire, o es van morint, pensa en aquest factor.

Encara que tinguis els peixos com a eix vertebral de l'acuari, pensa que les plantes, seràn qui t'ajudaran a mantenir-lo sà de forma natural !!

Els cargols se t'aniràn autoregulant en funció del "menjar" que tinguin disponible a l'acuari, si estèticament no et molesten, solen ajudar a netejar les restes de menjar i plantes en descomposició, jo en el meu cas, mai he vist que toquin plantes sanes.

V¡nga, ja ens aniràs informant !!

Parlem
Aquest es un dels petits habitants que ja poblen el nou aquari... pel que he pogut esbrinar es tracta de caragols Physa que com no podia ser d'una altra manera en condicions bones es converteixen en plaga...[Imagen: c55cddaedd0b8bfb1347f162e3717f75.jpg]

Enviat des del meu SM-N9005 usant Tapatalk

Ostres doncs si que hi tens peixets petitons si... a mi els més petits que hi tenia eren els neons heretats i crec que els nitrats van acabar amb ells, pobrets. I de moment tot pinta que els mollys acabaran convertint-se en una plaga, per com es reprodueixen! No, en realitat imagino que quan no rescati els alevins no en tiraran tants endavant.

Com que ja veig que tens dilatada experiència en aquaris, què et sembla que hi podria posar de més, tenint en compte que ara mateix hi ha (al de 60L, però a l'espera de mudar-se a la nova casa passades les vacances, o potser abans de començar-les, ja veurem si aguanto les ganes):

- 2 ancistrus mascles i d'uns 10cm
- 1 Hasemania nana
- 2 Bichirris de vidre
- 2 Mollys velifera d'uns 7cm (parella)
- 4 mollys plata adults (2 mascles, 2 femelles)
- 3 mollys velifera alevins
- 1 tauró bala
- 6 mollys per determinar (encara petits)
- 1 corydora aeneus albina
- 2 corydores paleatus

Mirat així semblen molts... ostres

El pH és de 8 i ni baixa ni puja (almenys l'aquari de 60L, al de 240 encara no ho he mirat)

La duresa deu ser raspant el 0, però m'han d'arribar suplements per modificar una mica això.

La idea que tinc és algun ancistrus femella, i ara estic en aquell moment que ho posaria tot! Al principi volia posar escalars però ara no ho tinc tant clar.

En una peixereta de 20l hi posaré a finals d'agost un Betta, tinc ganes de conèixer com són.

Pel que fa a la llum, si, no m'estranya que sigui poquet, pensa que anava tot en un pack força econòmic! Vaig començar a informar-me de llums led (posats a començar per alguna banda, millor començar pel més nou!) però ho trobo força complicat. Que si llums blanques, blaves, verdes, amb un espectre o un altre, tantes hores d'una, tant de l'altra... això suposava una inversió al meu entendre massa bèstia en temps, diners, programadors (arduinos o comercials) i de moment no. Crec que eheim té alguna manera de posar més d'una regleta d'aquestes, o sigui que si més endavant veig que ho necessito es podria acoplar fàcilment.

Ara que reviso aquest últim paràgraf crec que vaig a mirar una mica més sobre aquest tema, a veure què hi ha... Les darreres pantalles led (les que suposadament són la bomba) valien més de 600€! Ara, que al teu nivell de plantat deus estar també servit...

Aquest és el Eheim 240L LED, demà farà 1 setmana que està ciclant:

[Imagen: 6c153c53cfda13655cf18abe3d2a9b80.jpg]

L'actual aquari, de 60L. Fins fa poquet no hi tenia cap planta natural. La incorporació de la Ceratophyllum demersum (Cola de Zorro) i el musgo de java de manera totalment desordenada és una manera de baixar els nitrats, fins ara ha funcionat:

[Imagen: 1b2d1c002c6f6550d113078d98f45607.jpg]

Detall de la paridera on campen caragols i 6 alevins rescatats de l'aquari. Alevins de Molly, no se si dels velifera o els plata.

[Imagen: 32dfc3c4faca698137df7664ea7b13b2.jpg]
Bones !!

Jo de peixos en sé poquet, perquè en poso pocs ;=) ja ja ja

Així i tot, si que et diria, almenys pel meu gust, que els aquaris "Ensalada", amb mil tipus de peixos diferents solen ser poc harmònics i per tant menys estètics.

A mi m'agrada buscar, quelcom més natural, amb varietat de peixos, però raonadament, per exemple, tenir una o dos especies que siguin les predominants i que siguin les que donen el caràcter a l'aquari, i després algunes que acompanyin, per exmple les corydoras, els ancistrus etc...

A part del efecte "Ensalda" que et comento, al posar molta varietat, segurament serà casi impossible que estiguis posant peixos dels mateixos requeriments, el què complica la tria.

Pel PH que comentes els mollys estaran a gust, encara que són peixos d'aigua salobre, les corydoras segurament a un PH8 no estaran tant contentes.

Els acuaris a l'inciar-se normalment tenen un PH més elevat, i a l'anar madurant van baixant el PH de forma natural, a no ser que tinguin alguna font que alcalinitzi l'aigua, pedres o substrat.

Si tens aquest PH, segurament deus estar fent canvis d'aigua amb aigua d'aixeta decolorada, si el vols baixar per tenir altres especies el millor és utilitzar aigua d'osmosis o destilada, ja que partiràs d'un PH7, per poc que l'aquari li posis C02 et baixarà.

També et dic que és millor un PH alt, però estable, que un PH semialt que va variant cada dos per tres, t'ho comento perquè hi ha molta gent que intenta baixar PH amb àcids, i acaba carregant-se l'aquari.

Del tema llum, si la teva intenció no és tenir un plantat que diuen high-tech, tampoc necessites tenir una lluminària de 600€, hi ha opcions més barates de leds, i encara més de T5, tan sols li veig un problema, l'altura de l'aquari quan és ? i la tapa, que no sé si et condiciona a posar alguna tipus de pantalla sense tenir-la en suspenció.

El tema de l'altura en Led és important, a partir dels 50cm perden eficiència, això si vols tenir alguna planta tapissant o baixa et pot generar problemes, a no ser que en aquest cas tinguis una bona pantalla led, o optis per una de T5.

Anem parlant !!!

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)