Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Encuesta: Com començarieu en els món dels acuaris
Esta encuesta esta cerrada.
Aigua Dolça discos
0%
0 0%
Aigua Dolça Malawi
100.00%
1 100.00%
Aigua Salada Maró
0%
0 0%
Total 1 voto(s) 100%
* Ya has votado en esta opción. [Mostrar resultados]

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nou novato- Discos o Malawi o Marí?
Bona tarda,
Fa uns mesos la meva filla  em va ensarronar perque li comprés unes tortuguetes d'aigua.  Vaig estar mirant per internet les necessitats i he acabat amb un aquari de 200l a casa per aquests bitxos, doncs crec que si tens un animal l'has de tenir una mica en condicions. 
Però mentre montava l'acuari per les tortugues i buscava informació m'he enganxat amb el tema dels acuaris  i he acabat inciant un nou projecte d'acuari. 
Només tinc clar que l'acuari será de 600l. De fet ja tinc la urna (de 2ª mà) i ara toca acabar de decidir el tipus d'acuari.

En un primer moment em vaig decantar per acuari de discos però tothom em diu que es complicat, i dubto.
Tinc un company que m'està temptant amb un malawi.
Però el que tinc clar es que a la llarga vull tenir un marí. Però 600 lítres de marí potser es massa i potser desdoblo el projecte amb un acuari d'aigua dolça i quan estigui posos un marí més petit.

Espero que em podeu doneu els vostres comentaris i els vostres consells per acabar de decidir-me.
Bon dia, com ja has dit jo començaria amb un aquari de dolça. El marí, pensa que es millor muntar-lo com un projecte específic (urna apropiada amb baixades d'aigua, etc.) i que a més peer mantindre'l hauràs de fer més despesa econòmica (sobretot si és gran). No és que sigui impossible, pero jo et recomano anar a poc a poc en l'afició, pensar molt bé les coses i ja hi haaurà temps per tot.

Enviado desde mi Redmi 3 mediante Tapatalk
Jo opino bastant com el carlos, es millor començar un projecte que saps que podras mantenir be i potser un mari de 600l et quedara gran com a primer acuari. Per decidir entre discus o malawi ja es mes dificl ja tots dos tenen les seves coses bones i dolentes. Aqui et deixo unes quantes de cadascun:

MALAWI
   Pros: necesiten aigues dures, com les de barcelona amb lo cual no necesites un equip d'osmosis
           no necesiten tanta alimentacio ni tants canvis d'aigua com els discus
           Alguns tenen una reproduccio o comportaments molt peculiars com els contxicoles
   Contras: Casi no es poden tenir plantes perque molts son hervibors i se les menjen o les destrossen

DISCOS
     Pros: son molt bonics
              es poden tenir amb plantes
     Contres: Canvis d'aigua freqüents
                  Us d'osmosi obligat

Ja ens comentaras que has decidit!!!!
Moltes gràcies a tots dos. Teniu raó que és millor començar per un d'aigua dolça però cada vegada que veig un marí em perdo. Tinc clar que tard d'hora aniré a un marí el que em fa dubtar.
De moment he començat a preparar la urna, però ho vull fer bé i deixar-la preparada per a qualsevol opció.
Tant si es per aigua dolça o marí vull posar un sump. Per tant avui l'he foradat per fer les baixades, pero ara em quedaré parat doncs em falta material. De fet també estic esperant que m'arribi la taula doncs amb la que tenia no podia posar res a sota.
Bé aniré fent i donant-li voltes a tot fins q hagi de pendre la decisió definitiva.
Ja us diré.
Gràcies

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Jo et recomano el Malawi, és vistós i senzill de mantenir...al marí fas servir 4 vegades més coses i són 4 vegades més cares...
Moltes gràcies pels consells. Sé q són molt assenyats, però gairebé estic decidit a començar pel marí. M'agraden els reptes i segurament cometré un error pero em motiva molt més.

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk Pro
Si es el teu primer aquari comença amb bon peu i bona lletra. Si no tens idea de temes de química de l'aigua, la relació entre fosfats, nitrats, KH, els desequilibris que comporten, les seves causes i els seus efectes, periodes lumínics i com afecta a l'aquari, algues (ciano i demés companyia) llavors jo m'ho rumiaria moltíssim.

La il·lussió va per una banda i la trista realitat per una altra. No estem parlant de muntar un aquari amb 300€. La realitat es mol més tossuda i muntar un marí, i més com el que vols (de 600l) et representa un desemborsament molt important que amb la inexperiència que tens pot fer que puguis "palmar" molts euros.

Com ja t'han recomanat, comença amb un projecte fàcil de mantindre i després tindràs temps de ficar-te en "saraos" més grans i importants, tant com a respte com a desemborsament econòmic.

Les webs de segona mà són plenes d'aquaris de gent que han costat molts diners que començaven amb molta il·lussió però sense experiència i que per un problema que per a una persona amb experiència és un "problema més" (com pot ser una explosió de ciano) pero que per a un nouvingut es pot convertir en un autèntic calvari i fer que abandoni l'afició i perdi els diners invertits.

I com ningú t'ha preguntat. Es un aquari d'aigua dolça o es un aquari de marí el que has comprat de segona mà? perque si es un d'aigua dolça que vols reconvertir en marí moltes vegades et donarà problemes principalment pel tema dels sobreeixidors (rebosaderos).

Sentim ser tots els que t'hem contestar uns "aguafiestas", però on mana l'expeiència no mana la il·lussió Sad
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.
De veritat, moltes gràcies pels comentaris. Em fa pendre consciència de la dificultat, pero ja ho tinc decidit i he començat a fer la inversió. Probablement tindré problemes i pérdues, però ja ho tinc assumit.
Començo amb una infraestructura e inversió inicial gran, pero el ritme serà molt lent.
Faré un ciclatge ben llarg i aniré aprenent com controlar els diferents paràmetes. Quan sigui estable pasaré a introduir alguns peixos poc a poc. I més tard començaré amb corals amb requeriments baixos i amb el temps aniré pujant la dificultat. Cada nou pas m'assesoraré bé per cometre les mínimes errades i m'aprofitaré de la vostra eperiència.
Respecte l'acuari: és d'aigua dolça però ja li he fet els forats, he posat el sobreeixidor i fet proves per veure que no perdia aigua. Però també he fet un error, he posat un vinil blau al darrera de l'acuari per la part de fora pero tb en el sobreixidor. I ara penso que a la llarga por despendre alguna substancia tòxica. Crec que el trauré i tornaré a posar-lo sense res.
Em preocupa tb la resistencia de l'acuari, sobretot pels forats q he fet a la base i estic pensant en posar un puntal en aquella zona. L'he omplert una vegada pero amb aigua dolça i sense roques.
Bé, no m'enrollo més, doncs no sé si la zona de presentacions és el lloc addient per començar a parlar de l'acuari.
Busco el lloc ideal per descriure el projecte i tot el que tinc pensat amb l'esperança que em doneu la vostra opinió i em feu totes les crítiques posibles per fer-me reflexionar i evitar més errors.

Pots iniciar un nou tema a la zona "Els notres aquaris / Nuestros acuarios".

També, si pots, passa't un dimecres pel local i rebràs assessorament del bo Smile
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.
Fet el primer punt. El segon ho tinc més complicat però ho intentaré un dia

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Novato Rucarrillo 1 2.717 10-01-2018, 14:01
Último mensaje: Salvador Borràs
  Novato Terrassa Xavi92 4 4.595 29-03-2017, 11:53
Último mensaje: Xbertus88

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)