Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Substrat per ancistrus, bottoms i corydoras
Hola, estic buscant un substrat per peixos de fono. He experimentat amb jbl manada i te el problema que els peixos de fondo aixequen contínuament la "merda" del fons. Tot i sifonar setmanalment.

He pensat agafar pedretes de riu del Pirineu ja que seria natural i sense haver de comprar però no sé si són pedres calcaries i pujarien massa la duresa de l'aigua.

Bé, algú em pot aconsellar?
Merci
Bon dia,

mmm aconsellar aconsellar potser no diria tant, però si que puc compartir la meva experiència, ja que a mi m'encanten els peixos de fons i també tinc manado de substracte. El que no tinc és el teu problema, i és que tot hi que si que els agrada canviar les formes de la base d el'aquari no diria que tant com per aixecar-ne els nutrients. Jo també sifono i canvio aigua setmanalment. Imagino que hi tens una capa per sobre que fa de tampó, oi? Jo hi tinc una capa també de jbl entre 3 i 5cm. Quan als ancistrus els hi peta (com avui) hem trobo acumulacions de 10cm, però els hi desmunto la paradeta i a continuar.

Si agafes còdols del Pirineu, tranquil. De calcari poca cosa. I si agafes pissarra o granit, per tractar-se de roques fàcils d'identificar, aleshores tranquilitat absoluta. Jo per si de cas vaig comprovar-ho igualment amb una mica de aiguarràs.

Veus, per aquesta banda no cal patir-hi massa. Ara, jo que volia trobar tronquets ben xulos... aquí si que m'ha tocat passar per caixa!
Hola, merci per la resposta.
D'una banda ho provaré de buscar còdols de riu petits. Faré la prova del salfumant primer.

D'altra banda, jo només tinc una capa de jbl manado 70% i akadama 30% aprox. Tots dos molt fines i d'aquí crec els problemes de remoure el fons i tenir aigua i plantes brutes.
Potser posar hi un altre manado a sobre més gruixut com tu, 3-5cm, evitaria aquest problema i no faria un canvi radical d'aspecte a l'aquari.

Miraré i valoraré el què.
Merci!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Adopción siamese-flying-fox, gyrinocheilus, ancistrus Borja 3 4.657 29-04-2018, 18:01
Último mensaje: Santiago Ortiz
Photo Adopción siamese-flying-fox,gyrinocheilus, ancistrus Borja 2 4.410 21-02-2018, 09:58
Último mensaje: Borja
  Cries d'ancistrus xaviergiralt 10 9.297 13-12-2014, 22:58
Último mensaje: lampibcn
  Ancistrus per Malawis oscar13s 15 13.380 05-09-2014, 19:25
Último mensaje: oscar13s
  Criant corydoras sterbai... al filtre extern! David Fernández 9 7.111 30-04-2013, 14:09
Último mensaje: David Fernández
  que corydoras meto? husky 7 5.988 16-09-2010, 22:22
Último mensaje: husky
  Busco Corydoras Economicas TURRINI 4 4.694 26-02-2008, 20:07
Último mensaje: TopGon
  conducta de ancistrus SCRAT 0 2.188 21-01-2008, 14:40
Último mensaje: SCRAT
  Cardumen de corydoras kelele 6 5.420 19-11-2007, 10:09
Último mensaje: kelele
  futures corydoras!! Spica 9 7.460 23-10-2007, 16:42
Último mensaje: orens

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)