Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
L'acuari marí d'en Jordi
Hola a tothom, us presento el meu projecte d'acuari marí: 600 litres + sump. El projecte encara està molt verd i en fase preliminar. Pero us aniré avançant tot el que tinc previst i tots els dubte/problemes que apareixen. Us agrairé molt els comentaris i les crítiques
La urna és de 200x50x60. 600 litres pero reals calculo que es quedarà una mica x sota els 500 litres. La taula és de Siroco i em deixa a sota un bon espai lliure per tots els filtres. El sump previst és de 224 litres pero com encara no el tinc i no puc calcular els litres reals.
He fet jo el sobreeixidor i l'he posat centrat a la urna (40x14) amb 5 forats, 2 de 32 de baixada, 2 de pujada de 25 i un de 25 per tenir en un futur fer canvis d'aigua automàtics. Potser m'he equivocat pero els forats ja estan fets.
Posaré 2 bombes de pujada Jebao DCS 7000 i un skimmer Nyos 160.
Tinc 47 kg de roca morta que completaré a 50 amb roca viva.
[Imagen: 64212b71810f3dff60f0a0ea61250c7a.jpg]
I aqui us se'm plantejen nou dubtes.
Com és millor posar la roca? Pegada a la pared del fons o Deixan't espai per a que circuli l'aigua? Fent molts forats que serveixin de refugi pels peixos?
Abans de començar el ciclat, cal rentarla? Amb què? o, com s'ha de fer el ciclat, no val la pena.?
La setmana vinent espero posar-la ja dins l'acuari i la fixaré amb ciment per evitar que es mogui.
Moltes gràcies

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk Pro
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
Els 60cm són d'alçada?
38l - Boraras brigittae, Neocaridina davidi var. Red Fire,  Crossocheilus siamensis / Eleocharis acicularis 'Mini', Alternanthera reineckii 'Mini', Hydrocotyle tripartita, Anubia barteri var. nana, Taxiphyllum barbieri.

80l - Iwagumi en procés de muntatge. Paracheirodon simulans, Caridina multidentata / Micranthemum 'Monte Carlo', Fissidens fontanus.
Responder
Ostres, no vaig contestar. Si són 60 d’alçada. Quan vaig comprar l’urna, no pensava en un marí.
Aquests díes, amb tranquilitat,he posat la roca i l’he començat a curar dins de l’acuari com si fos d’aigua dolça. El cicle ha estat normal, Amoni, després nitrits i finalment nitrats. El que m’ha sobtat és que els nitrats gairebé han desaparescut sense fer res. Han passat d’un valor de 50 mg/l a 10mg/l Això és normal?
I un segon dubte és el valor de TDS. He llegit que és un paràmetre que només es control.la a l’entrada pero l’he estat revisant i poc a poc va creixent. És normal? M’he dedspreocupar
Moltes gràcies

Responder
Per aquari marí no s'utilitza el tds.

Al final vas netejar la roca morta abans de ficar-la? O la vas ficar directament en aigüa salada? Si no les vas netejar bé (salfumant, lleixiu) és molt probable que els fosfats et pugin molt.

Lo dels nitrats pot ser normal, van fluctuant segons les bactèries. Jo et recomano que vagis aditant bactèries, i que possis ja l'escalfador a 24°C. També, de tant en tant, dos o tres escames no venen malament per donarlis menjar a les bacteries... I sobretot, paciència. Que el ciclat del marí dura mooolt de temps (no el primer ciclat, em refereixo a fins que l'aquari està completament estable).

Ja ens vas dient!!

Enviado desde mi Redmi 3 mediante Tapatalk
Responder
No la vaig netejar, no hi vaig pensar i em vaig adonar despres de posar-li el ciment. Bé, de moment porto 5 semanes ciclant pero encara no he posat la sal. Aquest cap de setmana l’he buidat per modificar les baixades doncs feien molt de soroll i l’he reomplert pero ara em goteja i ho he de revisar. Fins que no estigui això fet no posaré sal.
Els paràmetres ara estan estables, la setmana pasada vaig tirar forces escames i no es va notar.
El que tinc previst fer per passos quan no gotegi és:
1-Filtrar l’aigua amb carbo i resines durant 3 dies.
2-Posar la sal (esperar una setmana) y començar a Aditar bacteries (potser els hauré de posar escames o es moriran de fam)
3- Posar roca viva. M’han recomenat amb un got de tequila , posar més bacteries i començar a iluminar 4 hores diaries.
4- M’han dit que tindré una explosió de diatomeas però que marxaran.

Una vegada passi això esperaré una o dues setmanes controlant els paràmetres abans de posar res.

Y espero els vostres consells. Que em recomaneu? Primer peixos o corals?

Bé,Ja tindré temps per preguntar.

Gràcies

Responder
Bueno, jo et recomano paciència. Les bacteries que hi han ara a l'aquari no seràn les mateixes colònies que quan hi fiquis la sal, la roca viva, la llum, temperatura adequada, etc.

Lo del tequila no ho havia llegit encara, tot i que jo no porto molt de temps en marí. Però sí sé que fan servir vozka per alimentar bactèries (no deixen de ser sucres). El problema d'aditar vozka es que les bacteries s'acostumen a aquesta aportació i després si no adites sovint (diariament) els nitrats i fosfats es disparen. No sé quins efectes pot tindre en el ciclat inicial aditar una mica, suposo que accelerarà una mica el tema, pero sempre és millor tenir paciència.

La roca viva es millor colocarla sota la morta, perque allò viu té tendència a buscar la llum i "pujar" per la roca morta.

Jo potser abans de ficar la sal miraria si tens els fosfats molt alts i fer canvis d'aiga per reduirlos tot el possible. Un cop fiquis la salinitat correcta jo intentaria seguir un bon programa d'adicio de bactèries (a mi m'agraden les specialblend, seachem, aquavitro i jo les vaig alternant). I compta que tot i que fiquis roca viva, l'inici del ciclat el pots comptar des de que hi fiquis la sal, perque ara mateix el que estàs fent es madurar la roca i "netejarla". No corris ni tinguis pressa.

Quan l'aquari hagi fet el ciclat inicial, podras començar a ficar algún peix (comença pels resistents) o algun corall fàcil (algun tou). El millor és anar ficant peixos i coralls proporcionalment, per tal de buscar un equilibri entre aquells que embruten (peixos) i aquells que menjen (coralls). En qualsevol cas, el que sempre es fica primer son netejadors (cargols, sobretot). Et recomano nasarius, astreas i turbos.

El tema de la diatomea és molt comú durant el ciclat. De fet hi han diversos problemes que son habituals fins que l'aquari s'estabilitza (diatomeas, algues verdes, filamentoses, marrons, cyanobacteria...). Això sobretot s'incrementa si els nivells de no3 i pho4 son alts o estan descompensats...

Enviado desde mi Redmi 3 mediante Tapatalk
Responder
Bones,
Aquest diumenge he iniciat el ciclatge del marí. He posat 3 kg de roca viva i un parell de sorra viva i he começat a aditar bacteries. Els paràmetres de moment crec que estan força bé. Amoni gairebé 0, nitrits 0, nitrats, gairebé 0,Ph 8,5, kh 9. El que tinc dubtes si amb aquests nivells baixos es generaran moltes bacteries.

La roca viva l’he tret d’un acuari de 60 litres de segona mà que he comprat. La meva idea és fer servir aquest aquari per posar en quarentena tot el que compri. Però aquest acuari no estava en bones condicions doncs en els ultims mesos gairebé no el van mantenir i estava ple d’algues. A banda em va arrivar amb 2 inquilins. (2 ocellaris) que a pesar de les condicions sembla que estan bé.
I aquí tinc algunes consultes. Encara que he fet canvi del 95% de l’aigua, els paràmetres estan malament. Ph 8,5 Kh 9, NH4 0,5, NO2 0.5, NO3 50, PO4 2 i salinitat 1026.
He pensat en posarlos a l’acuari gran pero em fa por que en el ciclat faci algun canvi brusc i els afecti. Per tant que és millor traslladar-los o deixar-los on estant i anar fent canvis d’aigua?
La segona pregunta son les algues. Les algues principalment son verdes filamentoses, unes vermelletes que son con unes boletes plenes d’aigua, i alga coralina de color morat. En 2 dies, l’alga que ha vingut amb la roca viva i he posat a l’acuari nou sembla que va en regressió. M’he de preocupar?
I evidentment a l’acuari petit, cap canvi respecte a la vitalitat de les algues.

Responder

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Presentació del meu acuari jfauri 2 1.411 23-09-2015, 19:39
Último mensaje: pavon
  Sal per fer aigua aquari mari jfauri 2 1.361 20-09-2015, 15:19
Último mensaje: jfauri
  Hola he tingut un problema amb l esquimer i l acuari anthony 3 2.923 12-10-2014, 23:31
Último mensaje: Olivier
  El Meu Acuari II: El Retorn Joan1791 20 6.990 18-05-2014, 02:59
Último mensaje: albertus
  El meu acuari Joan1791 91 26.371 25-04-2014, 19:07
Último mensaje: Joan1791
  Polissó al acuari Joan1791 10 4.808 03-02-2014, 02:06
Último mensaje: stasky222
  El meu marí al juliol de 2013 Salvador Borràs 24 6.667 27-01-2014, 18:49
Último mensaje: mescolar
  ajuda per montar el meu primer mari francesc 4 2.008 28-05-2013, 19:56
Último mensaje: mescolar
  Reset del meu aquari marí albertus 17 5.161 20-11-2012, 00:27
Último mensaje: pavon
  Al final el 250L será marí, coralls tous, i ja tinc el primer habitant!!! MIJABA 4 1.983 27-02-2011, 01:44
Último mensaje: Olivier

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}