Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projecte de amazonic....
Hola, este es mi primer post en este foro, en primer lugar felicitarles por el trabajo realizado ya que este acerca la asociacion a cualquier aficionado. De hecho yo os he descubierto gracias a este potente medio.

Estoy madurando un acuario de 240 l. en el cual tengo el proyecto de montar un amazonico. De hecho esta sera la segunda vez que lo intente, ya que la primera lo deje por falta de tiempo y algun que otro "cabreo". Cinco años despues lo intentare de nuevo ahora con algo mas de presupuesto.

MI primer error fue montar el acuario sin tener claro lo que pondria, pero lo cierto es que empece con la idea de llenarlo sin la intencion de complicarme en absoluto, pero ya veis me a picado el gusanillo. Os cuento como esta la situacion y mis primeros problemillas.

El equipo lo tenia filtro exterior, y uno interior filtraicon mecanica/biologica. sin sustrato especial para las plantas (grosor del sustrato 1.5 cm en el 70% de la superficie el resto de 6 a 8 cm.) en la parte alta plantadas vallisnaria gigantea, y la otra desconzco las dos han enraizado correctamente ya que salen nuevos brotes i estan creciendo (aprox 20 dias plantadas y 7 con co2).
Quimica del agua

85% agua de osmosis i el resto del grifo

ph 7.4
GH 4
KH 3

Habitantes actuales: 12 cardenales,2 corridoras, 1 plecostomus, Varios viviparos que he usado para la maduracion del acuario y que han aguatado. Veremos donde los ponemos.

Alguna sugerencia que no pase por empezar de nuevo para plantar correctamente el 70% restante de la superficie sin practicamente sustrato. ¿podria añadir sustrato para plantas sin enturbiar el agua de forma casi irrecuperable?

I en segundo lugar, como habreis observado el ph parece un poco alto para la dureza del agua, como puedo bajarlo sin rebajar mas la dureza?
I eso a sido todo que para el primer post ya vale Confusedmiley9:
prometo muchos mas.

Salut. Xavier Pou

Hola Xavier.... aquesta vegada ja es veu que tens les coses molt més clares, només amb això ja tens molt a guanyar!! Wink

Bé.... això de posar-hi peixos per a madurar... et posem una falta lleu i ho passem per alt [Imagen: smiley17.gif]

Lo del substrat jo crec que el millor seria afegir-hi més grava, amb 1.5 cm potser et costarà fixar-hi plantes; de totes maneres no cal que sigui un substrat nutritiu, amb grava inert i un bon abonament les plantes tiren bé (s'entén que amb bona llum i millor amb CO2).

Lo del pH és cert que és una miqueta alt per la duresa que hi tens, però si dius que injectes CO2 segur que et baixarà.

Més idees? .... sens dubte la millor: FES-TE SOCI!!! vine els dimecres a fer petar la xerrada amb nosaltres i de pas entres en el nostre club d'intercanvis i xanxullos varis Confusedmiley17:amb les podes que portem de tant en tant segur que cobreixes aquest 70% que et falta!

Anima't home que ens ho passem molt bé!Confusedmiley4:

Hola,

Hi han plantes quenecessiten absorbir nutrients per les arrels, i en aquest cas podries posar aprop d'aquestes unes boles d'argila enterrades (per exemple les de JBL). D'aquesta manera no n'has d'alterar gaire el substrat. Per a la resta de plantes l'adob líquid serà suficient.

Respecta el tema de la maduració, opino com en Jaume, utilitzar peixos no és el millor mètode, però pot funcionar. Tampoc hi crec gaire amb els preparats de bacteris. Per a mi el millor és posar un filet de peixsota la grava per a que es vagi descomposant (sense peixos en l'acuari, és clar) i així passar pels pics de amoníac i nitrit sense risc per a cap èsser viu.

Sort.

Josep Triginer
Hola Jaume 71 i la resta de ?foreros?, reconec el error de la maduració, però la paciència no esta en la meva llista de virtuts, tot i que se que es fonamental en aquest mon per que les coses surtin a la primera, però al tractar-se d?un aquari de 240 l. Sempre queda marge per els errors lleus. Lo que em comentes de afegir mes grava inert em sembla una solució perfecte per les meves necessitats e interessos.
Amb el tema del co2, fer dos aclariments, el sistema que utilitzo (desde fa 7 dies) es d?aquets que generen co2 per electròlisis no tinc ni idea si funcionarà correctament no he llegit cap experiència de ningú amb un arpell de la marca jebo concretament el model A-192 de moment les úniques garanties que tinc son les del Sr. Que me?l va vendre i que en una setmana les plantes no han empitjorat, si no que sembla que volen tirar amb força. També comentar que en els dies de funcionament del aparell no ha baixat ni una dècima el PH. Però els carbonats (KH) si han baixat un grau. No entenc el efecte buffer aquest clavat a PH 7,55 (l?aigua de la aixeta em surt amb PH 7.68 KH 14 i GH 24) em costa entendre que afegint un 85 % de aigua osmòtica (comprovada TDS i PH 5.9), em quedi una química com la esmentada en el meu primer post. Conto que amb el tems es posi i mantingui entre 6.7 i 7.0 que crec seria un pH òptim per les meves pretensions.

En quan a lo de fer-me soci si que m?ho plantejat, sempre es important poder compartir l?afició amb altre gent i si hi ha veterans en el tema encara millor, només que soc de províncies no de Barcelona i la assistència a la associació no podria ser totes les setmanes, ni de lluny, però per això esta aquest medi. Si no succeeix cap contratemps a principis d?any me apunto al club Wink .

Salut. Xavier Pou
Edited by: Xavier Pou
Hola Josep,

Les plantes que hi tinc actualment son vallisnaria gigantea i l?altre ho desconec posaré una foto i sortirem de dubtes, també desconec les necessitats ideals de aquestes plantes ni tans sols si son amazòniques.
Això de les boles de fang que em comentes, no se si sera el mateix que vaig posar en la part del aquari on tinc major volum de substrat, en concret en el meu cas vaig posar unes boles vermelles de la marca AZOO que diu ser fertilizante condensado adiconal, però que em van vendre com alguna cosa similar al que tu comentes. També em van vendre unes pastilles de la casa sera concretament florenette A que encara no he utilitzat ja que de moment tiren amb ganes o això em sembla a mi.

Ups no se com posar la foto, help.

Hola em contesto jo Confusedmiley1: el problema esta en que soc nou en el foro fins que no tingui 2 estrelletas no podre penjar fotos. He llegit la ajuda.

Salut. Xavier Pou

vaya... no sabia eso de als estrellasConfusedmiley11:

mira esta web, si picas en "plant catalog" tendras los dibujos de las plantas de su catalogo.

Xavier encantado de conocerte, yo también soy nuevo en el foro.

Donde observas las estrellas que tienes para poder subir la fotos.

Gracias por adelantado.Confusedmiley1:

Ara em feu dubtar... pero em sembla que això es per a tenir un ESPAI PROPI AL SERVIDOR DE LA AAB.

Si penges la imatge en cualsevol altre lloc (www.photobucket.com està molt bé) em sembla que sí podràs ensenyarla als missatges.

Només haurás de pitjar a [Imagen: post_button_image.gif]y escriure l'adreça d'on tinguis allotjada la imatge
hola karpy, encantado. bueno en la ayuda lei estrella pero aqui en realidad son los cuadraditos azules justo debajo del nick, o eso creo.
Val gracies, Jaume. m'ho miraré

SalutEdited by: Xavier Pou

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 12.102 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  Primer Projecte (Gambari 60L) TitoHarris 36 23.356 20-02-2014, 13:13
Último mensaje: TitoHarris
  Amazònic!! Miquel70 244 203.364 10-04-2013, 00:24
Último mensaje: Miquel70
  nou projecte urna 300lts xivito 11 9.430 18-12-2012, 18:32
Último mensaje: xivito
  reiniciar projecte Damaris3 5 4.863 09-01-2011, 10:50
Último mensaje: Damaris3
  Projecte??? Blurp 8 7.188 07-09-2010, 12:45
Último mensaje: Blurp
  Nou muntatge - Projecte Tanganika Inside!! MIJABA 9 8.676 03-08-2010, 13:20
Último mensaje: MIJABA
  Actualització Amazonic Estricte 60L [FOTOS] MIJABA 13 12.385 03-03-2010, 19:21
Último mensaje: chevro
  Apistogramma Agassizii en 60L Amazonic MIJABA 6 6.383 03-03-2010, 17:21
Último mensaje: ANB001
  Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) MIJABA 45 31.451 28-01-2010, 09:04
Último mensaje: Marc Martínez

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)